Gå til innhold

Annihilasjonsbombe med v=0.99c. Energiproblem!?

Anbefalte innlegg

Hvis du er sikker på det så har vi svaret. All energien går til strålingen :)

6207876[/snapback]

Jeg er ikke mer sikker enn hva fysikk-læreren min sa når vi holdt på med annihilasjon i 3FY :/ Jeg tror nok vi heller bør vente på svar fra foreleseren din, for når jeg tenker over hva det innebærerer det jeg sa, ble jeg i tvil :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A photon is an electromagnetic(EM) wave.

Light is electromagnetic waves.

Not all electromagnetic waves are VISIBLE ligt, som is infrared, som is ultraviolet, some i microwaves (yes :) ) some are radiowaves (used for TV and Radioes :) )++.

When an electron is accelerated(positivly or negativly) it emits EM waves.

In our case the electron/positron is not beeing accelerated/deaccelerated. It HAS a speed, v, close to the speed of light, c, and is then annihilated.

But what they do at CERN with LHC(Large Hadron Collider) is to accelerate particles (electrons, neutrons++) to very close up to the speed of light and then they get new and exciting/exotic particles.... so i actually think we either get some cool particles OR the whole energy goes into the radiation(photons, EM).

6207511[/snapback]

I know most of that, but does the whole electromagnetic spectrum travel at the same speed (speed of light) only with different energy levels? gamma rays have the most energy level and infrared having less...

And everything that is electromagnetic, are they waves and particles? what would they be described as...

Another thing, what types of radiation is there?

esa

Lenke til kommentar
I know most of that, but does the whole electromagnetic spectrum travel at the same speed (speed of light) only with different energy levels? gamma rays have the most energy level and infrared having less...

6207939[/snapback]

Ja. Energien bestemmer kun bølgelengden.

And everything that is electromagnetic, are they waves and particles? what would they be described as...

6207939[/snapback]

De oppfører seg både som partikler og bølger, så de kan bli beskrevet som det. Det er vanskelig å beskrive et foton på noen annen måte.

Another thing, what types of radiation is there?

esa

6207939[/snapback]

Det spørs hvordan du tenker på det. Vi har alfa-, beta- og gamma-stråling om vi tenker generelt. Vi kan også tenke ioniserende og ikke-ioniserende stråling, men da går det mer på strålingens egenskaper. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Radiation for en liten, kjempegrei oversikt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...