jherland Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 En dokumentarfilm som tar for seg samvirkeindustrien med jordbruksvarer i Norge ble tatt av sendeplanen til TV2. Filmskaperne mener annonsørene har for stor makt. Les mer Lenke til kommentar
lobster Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er trist at TV2 ikke har baller nok til å sende en slik dokumentar. (Hvis den den ikke inneholder faktafeil) Kanskje NRK tørr vise den. De har jo vist at de tørr gå hard ut (tenker på NOKAS dokumentaren) Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Utrolig synd ja. Kjøttindustrien er sammen med pelsdyrnæringen den mest groteske og kritikkverdige i Norge. Det er mye grusomt som skjer, som forblir ukjent pga markedskrefter. Håper NRK tar ballen imellom ballene og sender dokumentaren. Hvis ikke gjør jeg det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jepp, det er virkelig for galt om annonsørene har så stor makt at de har ballegrep på ytringsfriheten og sunn samfunnskritikk. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er nå en løs påstand at det er økonomiske motiver som står bak. Å trekke slike konklusjoner mot en kanal som tidligere har grillet flere av sine sponsorer i tidligere Dokument 2 reportasjer og i TV2 hjelper deg uten noe mer håndfast enn anklager fra bitre journalister, det må man være forsiktig med. Er nok av slike filmer som ikke er blitt sendt. Man bør få litt mer informasjon før man trekker forhastede slutninger. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Til VG sier Odd Isungset i Dokument 2-redaksjonen at informasjonssjef Ottar A. Løvik i Landbruksdepartementet har truet med å klage TV2 inn for PFU hvis dokumentaren ble vist http://www.vgb.no/1207/perma/66351/ Et lite google søk viste hvor det ihverfall kom press fra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er litt for lett å legge press på å ikke få ting sendt ja... Men jeg føler at TV2 er blitt pinglete helt siden de gikk på en smell om "dopingavsløringene" til langrennsgutta. Etter det syns jeg de har vært forbausende pysete med det de har sendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg