Navido Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei alle sammen Prøver å lære meg bruken av arrays. Litt kronglete men sikkert lett for de av dere som kan dette inn og ut. Jeg har denne arrayen og lurte på andre måter å kunne representere denne på: <?php $info=array( "Tribune"=>array("Plass"=>1000,"Pris"=>100 ), "Felt a"=>array("Plass"=>2000,"Pris"=>150 ), "Felt b"=array("Plass" =>2000, "Pris"=>200) ); ?> Kan noen av dere eksperter ramse opp alle de mulige valgene for å representere denne arrayen på? Prøver å forstå et mønster her.. Tenkte feks å bruke: $tribune=array("Plass"=>1000, "Pris"=>100); og eventuell bruk av denne som er litt lettere: $tribune[0]...... //indekseringen er gitt Takker for all hjelp Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har denne arrayen og lurte på andre måter å kunne representere denne på: <?php $info=array( "Tribune"=>array("Plass"=>1000,"Pris"=>100 ), "Felt a"=>array("Plass"=>2000,"Pris"=>150 ), "Felt b"=array("Plass" =>2000, "Pris"=>200) ); ?> Kan noen av dere eksperter ramse opp alle de mulige valgene for å representere denne arrayen på? 6199132[/snapback] Det du har her er en todimensjonal dimensjonal assosiativ array. Assosiativ vil si at en bruker en beskrivende streng som indeks istedet for tallindeks. Du kan bruke en dobbel foreach for å loope gjennom den slik foreach($info as $part){ foreach($part as $key=>$value){ print $value; } } Eller du kan hente ut en verdi direkte, eksempelvis print $info["Tribune"]["Plass"]; // skriver ut 1000 print $info["Felt a"]["Pris"]; // skriver ut 150 Tenkte feks å bruke: $tribune=array("Plass"=>1000, "Pris"=>100); og eventuell bruk av denne som er litt lettere: $tribune[0]...... //indekseringen er gitt 6199132[/snapback] Jeg syns assosiative arrays er fine, spesielt hvis du gir indeksene meningsfylte navn. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du kan også bruke: <pre> <?php print_r($array); ?> </pre> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå