Gå til innhold

Verdt bryet å selge denne?

Anbefalte innlegg

Forrige gang jeg oppgraderte tok jeg de gamle delene og bygget en HTPC av dem. Etter ca. 8 mnd uten at jeg har brukt den mer enn kanskje 10 ganger vurderer jeg å selge den.

Den består av:

Kabinett - Shuttle SN85G4V2

CPU - A64 2800+

DVD brenner - NEC 3540 ... Tror jeg... Noe sånt. Den er i hvertfall svart til å matche kabinettet :)

TV-kort - USB2 sak

Den har også 200gb harddisk og 1,5gb ram av ukjent merke. Lydkortet finner jeg ingen info om, men det er et eksternt Hercules kort.

Den har både internt LAN-kort og et PCI trådløs-kort.

Skjermkortet tror jeg er ødelagt, men jeg kan kjøpe et og installere for en eventuell kjøper.

Spørsmålet er hvor mye jeg kan få for maskinen og hvorvidt det er verdt bryet... :|

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen er jo meget brukbar. Ikke noe utdatert i det hele tatt. At den i tillegg er i shuttle størrelse teller også positivt mot dem som vil bruke den som en HTPC eller arbeidsmaskin.

Selvfølgelig kan du få noe for den, men jeg kommer ikke til å renge på det og foreslå en konkret pris. Med unntak av skjermkortet som du mener kan være defekt, summer opp nyprisen av delene som står i den, og gang dette med en faktor på 0,8 eller 0,7. Da skal du komme til en pris som bør være realistisk å selge den for.

Legg den ut på hardware.no's brukmarked. Det er gratis og koster deg bare et par minutter.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helt enig med forrige taler..

Det er en del som liker HTPC-formatet, og denne er da mer enn grei for slikt formål.

Med ett OK skjermkort typ 6600GT så vil jeg anslå at du bør kunne få rundt 3k for denne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
3000? Da gir jeg den heller bort til en venn eller slektning.

6199244[/snapback]

Dersom du ikke trenger penger så er jo det snilt.. :)

At du kanskje har lagt ut over 10k når delene var nye er noe du ikke bør bruke en kalori på... PC/PC-deler er omtrent like smart å kjøpe mht. verditap som en utstyr-spekket luksus-bil.

PS.

Jeg tok ikke hensyn til USB TV-kortet.. Det trekker *noe* opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...