tygg Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Holdt på å gå gæærnt i går, mista bremsene ved avkjøring fra motorvei. Ved nærmere ettersyn viser det seg at bremsebelegget på ene bremseklossen har falt av. Noen som vet hvorfor sånt skjer ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Bremseklosser fra biltema? Dårlig montering? kan være så mangt Endret 29. mai 2006 av zandro Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er bremseklosser fra Biltema av dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Man får vel fort hva man betaler for. Ørjan... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 njaaa... men biltema hadde ikke turt å selge de om de var direkte dårlige. Da hadde de jo fått høre det ganske kraftig Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Holdt på å gå gæærnt i går, mista bremsene ved avkjøring fra motorvei. Ved nærmere ettersyn viser det seg at bremsebelegget på ene bremseklossen har falt av. Noen som vet hvorfor sånt skjer ? 6199045[/snapback] Hadde disse klossene stått på lenge? Fikk du til og bremse på de andre hjulene? Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det som skjer er kanskje det at klossene ruster og belegget som er limt fast på metallklossene løsner. Så et tilfelle av det i kristiansand på tv for en stund siden. veldig viktig å spyle bilen skikkelig under om vinteren for å få bort salt!! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jup er meget skremende opplevelse å miste bremsesvikt på bilen. Opplevde det samme med bilen min også men da var det en bremseslange som hadde sprukket. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hadde et bremserør som sprakk på bilen min for et par uker sia. Skjedde midt i byen, men heldigvis ble jeg fort klar over det. Men var ganske nervøs da jeg oppdaga det rett før en nedoverbakke. :| :| :| Fikk fiksa lekkasjen, men er MYE luft i anlegget nå, så det blir å vrake bilen. Alt av luftenipler er knekte, muttere til slanger/rør er helt runde og bilen er ikke verdt å koste på enda mer enn jeg allerede har gjort. Skulle ha ny bil nå uansett. Endret 29. mai 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har opplevd det samme. Bremsene tar dårlig. Bremset ikke i det hele tatt etter at den hadde stått stille. Vet ikke hvor lenge slikt skal vare, men bilen min er fra 1997. Kjøpte nye på Biltema, og de har fungert veldig fint. Har kjøpt mye deler der som vi er fornøyde med. Nissan selv bruker endel uoriginale deler, fordi de originale ikke holder mål. Som e321 sier; jeg tror ikke Biltema hadde solgt dem hvis de var så dårlige. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg kjøpte bremseklosser på Biltema for 2 måneder og snart 9000 km siden, så disse må byttes nå Sier ikke at de er dårlige/farlige, men de blir fort slitt, mister effekten ved "hardere" kjøring og støver ned felgene fort.. Nå går jeg nok for Green eller Red Stuff, men må si de fra Biltema holdt bra med tanke på at jeg kun skulle ha noe midlertidig Edit: De hadde for øvrig ikke hatt lov til å selge de om de ikke er godkjent, noe de er siden Biltema har for mye å tape på å selge dritt Endret 15. juni 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Pluggen: de bremseklossene du skal kjøpe nå, hvor får man tak i de og hva koster de sånn cirka? Regner med at de er noe dyrere enn Biltema sine? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg vet du får tak i de på Bilxtra, men prisen er jeg usikker på.. De er ikke veldig mye dyrere enn originaldeler, men noe er det nok De er for øvrig av typen som ikke støver ned felgene dine, men om de er helt støvfrie tviler jeg på.. Så på de fra Biltema at felgene blei helt koksgrå etter en dag med litt råning Lenke til kommentar
kverna Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 mista bremsene en gang selv. Men det var etter to relativt kraftige nedbremsinger fra 130-140km/t med 5 i bilen. Uerfaren, idiot og bremser som ikke er laget for racing gjorde at jeg måtte ut på kanten og opp med brekket inn mot en rundkjøring. Pedalen ble knallhard og det tok ikke, kjørte 100meter og satte fra meg bilen, da røyk det fælt av skivene foran. For en idiot jeg var.. I ettertid tenker jeg på hvor MYE verre det kunne ha gått, stod en bil foran som begynte å kjøre ut akkurat når jeg kom heldigvis. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Syns emnetittelen på denne er litt bra :!: Men kan forsåvidt skjønne at det ikke er noe særlig morsomt når det skjer, og er ikke bestandig man kan gjøre noe for å forhindre eller forebygge det heller. Endret 15. juni 2006 av kremt Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Så på de fra Biltema at felgene blei helt koksgrå etter en dag med litt råning 6312503[/snapback] Jeg råner ikke så mye, så det skulle gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå