Dr.X Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hmm.. Tror ordentlig bleking koster et sted mellom 200 - 400 kr per tann! Mener å ha hørt noe sånt.. Må egentlig til tannlegen snart selv.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Siste utvei blir vel å slipe eller bleke tennene. Hva vil dette koste? 6198924[/snapback] Betalte vel 3000,- eller noe i den duren for å få bleket tennene mine da jeg erstattet fortennene. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Om du bleker tennene, så vil de bli gule igjen etter hvert. Gul fargen du har på tennene nå er ett resultat av måten du pusser tennene på/at du røyker, drikker cola, eller hva det nå måtte være. Bleking vil ikke hjelpe i lengden. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 hehe, hadde det enda finnes evigvarende bleking så Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hvor godt pusser du? Etter en tur hos tannpleier har jeg innsett at jeg pusser for dårlig, så nå tar jeg så store deler av tannbørsten er oppå tannkjøttet, og det ble faktisk en forandring ganske fort. Husk også å ikke skylle munnen etter tannpuss. 6201169[/snapback] Ikkje skylle? Så du skal gå med tannkrem i kjeften? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Say no more. Neida. Selv har jeg fått høre at jeg har utrlig sterke og friske tenner, men at den svakt gule fargen er absolutt naturlig, og at hvis jeg ville ha hvitere tenner måtte jeg bleke dem. Du er nok i samme situasjon. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hvor godt pusser du? Etter en tur hos tannpleier har jeg innsett at jeg pusser for dårlig, så nå tar jeg så store deler av tannbørsten er oppå tannkjøttet, og det ble faktisk en forandring ganske fort. Husk også å ikke skylle munnen etter tannpuss. 6201169[/snapback] Ikkje skylle? Så du skal gå med tannkrem i kjeften? 6661696[/snapback] Spytte eller svelge? Lenke til kommentar
hvitveis1 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 *Puss tenner etter frokost, middag + før du legger deg *BRUK MUNNSKYLL!! *Bruk tannkrem for hvitere tenner. (jeg har prøvd å ha denne i munnen en stund, men vet ikke om det hjalp...) *Kutt ut/Drikk mindre av Cola/Pepsi - jeg fikk hvitere tenner nesten med en gang jeg kuttet ut dette! + Kaffe og te da selvfølgelig.. "Pusspuss så får du en suss". Lenke til kommentar
Matias Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ikkje skylle? Så du skal gå med tannkrem i kjeften? 6661696[/snapback] Ja, pleide å skylle munnen før, men nå har jeg fått vite at man ikke skal gjøre dette fordi da lar du tannkremen virke lenger (logiskt). Hørte det her på forumet av en eller annnen. Regner med at det er sant (og at det er bra for tennene). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Skulle likt å sett ein uttalelse frå ein tannlege elns. angåande det. Av diverse grunnar stiller eg meg skeptisk til informasjon folk har høyrt frå «en eller annen på forumet». Lenke til kommentar
Matias Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/tennene.htm - Er det viktig å skylle godt for å få bort tannkremrester etter pussen? - Nei, faktisk ikke. Barnet skal spytte ut, men det er ikke gunstig å skylle for mye, for da forsvinner noe av fluoren. De fleste har fine tenner når de er små, men hvis foreldrene ikke passer på barnas tenner, kan de etter hvert få veldig dårlig tannhelse. http://go.kvasir.sol.no/n/http://www.ostfo...?iEntityId=6720 Det er viktig å ikke skylle munnen etter tannpuss. Noe av fluoreffekten i tannkremen blir da borte. Men så fant jeg også dette: http://go.kvasir.sol.no/n/http://www.riksh...s_bibl/5761.pdf Etter tannpuss er det viktig å skylle godt. Tann-kremrester som blir liggende tørker ut slim- hinnene. Hvis du føler deg sår i munnen uten a det er infeksjon kan du prøve en tannkrem uten laurylsulfat. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Noen har hvitere tenner enn andre. Det er helt naturlig. Dessuten, visste du at gule tenner er sterkere enn hvite? (Så fremt du ikke har gula tennene med vilje da..) 6199038[/snapback] Ja, det sa tannlegen min til meg også, men det gjør ikke de "naturlig misfargede" tennene mine noe penere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Litt fjas og mas fjernet. Holde dere til temaet og slutt med tulleposter Lenke til kommentar
MiniMoose Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/tennene.htm http://www.helsenytt.no/artikler/erosjon.htm Litt hjelp fra faglitteratur for de som måtte trenge det. Verdt å lese... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Snakk med tannlegen din om han vil anbefale bleking. Det vil han nok, men han vil og ha 3-4000 for et sett for hjemmebehandling. Best å sjekke med tannlegen først for bleking er ikke anbefallt for alle, hvis du f.eks har hull kan det bli riktig ubehagelig. Om tannlegen synes det er ok, så vil han selge deg den behandlingen som er godkjent i Norge; Opalescence PF 10% eller 15% - det er ekstremt mange produkter på markedet, dette er det som gir best forhold mellom risiko og effekt. Så til tikset - kjøp eksakt dette produktet på ebay selv i stedet. Venninnen til en venn studerte til tannlege, og fortalte at dette var måten de pleide å gjøre dette på selv. Og om det er noen som her perfekte tenner så er det denne gjengen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 broren min snakket med en tannlege om dette, han sa at man ikke burde bleke tennene hos tannlegen... det som skjer når man bleker tennene er at det ytterste, gule laget blir etset vekk, og du sitter igjen med tenner som er mer slitte enn før du bleket dem... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Tenker du på _ytterste_ gule laget, også kjent som "plakk" og "missfarging" nå eller? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kull eller sitron bleker faktisk tennene Lenke til kommentar
atrax Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hvor godt pusser du? Etter en tur hos tannpleier har jeg innsett at jeg pusser for dårlig, så nå tar jeg så store deler av tannbørsten er oppå tannkjøttet, og det ble faktisk en forandring ganske fort. Husk også å ikke skylle munnen etter tannpuss. 6201169[/snapback] Istedenfor å gå rundt med rester av tannpastaguffe, så skyll heller med noe skyllevann med fluor. Så over til saken: Jeg betalte ca. 800 kr hos tannlegen min for en spesiallagd "skinne" av gummi som passer perfekt til tennene mine i overkjeven. Har ikke fått laget skinne til underkjeven ennå, men det kommer. En tube med blekemiddel koster ca. 200 kr, og varer ganske lenge (1-2 år, alt ettersom hvor mye du bruker den). Fordelen med å ha en spesialtilpasset skinne, er tannkjøttet ikke får så mye blekemiddel på seg, og at du kan bleke enkelttenner. Mange av oss har ekstra gule hjørnetenner som lett blekes til samme farge som de andre tennene, uten at tennene ved siden av blir bleket. Min skinne setter jeg på om kvelden når jeg skal legge meg, og har den der til neste morgen. Det var synlig forskjell etter én natt (siden jeg hadde tennene i underkjeven å sammenligne med). Tror jeg skal ta 2 behandlingsnetter til, men har utsatt det siden jeg ikke har underskinna ennå (vil jo ikke ha ulikt fargede tenner). Jeg har prøvd sånn skit du kan kjøpe i kosmetikkbutikker, der du får en skinne som ikke har egne rom for tenner (ligner på slike tannbeskyttere som boksere bruker). Med den fikk jeg omtrent samme resultat på én uke som jeg fikk på den ene natten med det jeg fikk fra tannlegen min. Du får hva du betaler for ... Endret 21. september 2006 av atrax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå