CruellaDeVille Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har laget en klasse som bruker pears DB Jeg har nå kommet til der jeg skal begynne å spørre databasen min om ting og tang. Til det har jeg metodene query() og fetchRows(). Jeg klarer ikke helt å se hva DB fetchRow(MODE) returnerer, så jeg får ikke funksjonen min til å virke. Jeg (tror jeg) har laget et persistent db-objekt, som er lagt i variabelen $this->connection (jeg sier at $this->connection = DB::connect($dns)) litt kode: public function query($query){ $this->resultSet = $this->connection->query($query); if(DB::isError($this->resultSet)){ die($this->resultSet->getMessage()); } } # Ekvivalent til # function query($query){ #$con = DB::connect($dns); # $row = $con->query($query); #// errorhåndtering #} neste (den jeg sliter mest med (tror jeg)) public function fetchRows(){ $rows = array(); while($row = $this->resultSet->fetchRow(DB_FETCHMODE_OBJECT)){ $rows[] = $row; // Tror jeg stapper en hel rad i arrayet $rows } return $rows; } #Ekvivalent til # fetchRows(){ # $rows = array(); # while($row = $con->fetchRow(DB_FETCHMODE_OBJECT)){ # $rows[] = $row; // Dette har jeg sett eksempel på, dog med fetchmode assoc #} #return $rows; #} Jeg finner heller ingen tutorials for objektorientert pear DB... Eller det vil si: jeg vil abstrahere til å bruke min egen klasse for å koble til pears DB. Kanskje det ikke er en så god ide, men det er iallfall det jeg vil gjøre. Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå