Gå til innhold

hvilken speilrefleks skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt på å kjøpe en digitalt speilrefleks kamera til rundt 4000-6000 kr. jeg har tre kameraer å velge mellom som f.eks Nikon D70, Nikon D50 , Canon EOS 350D. jeg har hørt at man bør kjøpe en billig speilrefleks og bruke gjerne mer penger på objektivet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok hørt riktig ja. Alle disse kameraene du nevner er i stand til å knipse flotte bilder. Men mye avhenger av hvilket objektiv du bruker. Altså dyrere objektiv - bedre bilder.

Kjøp heller derfor et hus som du føler er riktig for deg, og bruk resten av pengene til et godt objektiv. Visst du ikke kjøper kit-versjonene da...

Som så mange har sagt før, dra i en butikk og kjenn på de forskjellige kameraene. Da vil du nok finne et kamera du trives med :thumbup:

Du burde forresten lære deg søk-funksjonen på forumet her. Da hadde du funnet haugevis med tråder som handler om akkurat det du lurer på!

Verdt å sjekke ut: "Posting and You"

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
jeg har hørt at man bør kjøpe en billig speilrefleks og bruke gjerne mer penger på objektivet.

Det viktige er at du /selv/ finner ut av hva du forventer av et kamerahus og dine fremtidige objektiver, og at du deretter sammenholder dine krav mot de egenskaper du finner i forskjellige kameraer og objektiver. Deretter kan du velge, og husk at et speilreflekssystem bygges ikke opp på en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...