Gå til innhold

WinXP på Celeron 400MHz...

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som i dag kj¢rer WIN98 full av rot og treig som f.. på sin lille Celeron 400MHz (per i dag med 64MB RAM eller var det 128).

Tror dere denne maskina kunne takle WinXP med litt mer RAM? (type 256 MB)

Omtrent slik ser den ut:

Celeron 400Mhz

WD 20GB 7200

ABIT et eller annet hovedkort

128 MB RAM

Hercules TNT2 skjermkort (husker dere?)

Takk og bukker for synspunkt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør gå helt fint det, med 256MB vel og merke. Det går jo fint med 128MB og, men det kan nok bli et problem når hun åpner større programmer.

Har selv kjørt WinXP på en K6-2 450 m/256MB, og det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar

Burde gå fint. Jeg kjører XP på en PII 400 mhz med 256 mb. ram. jeg har prøvd med 64 og 128 og det går absolutt IKKE. Anbefaler i hvertfall 192 mb.

Never test the depth of the water with both feet...

Edit: Trykkleif

[ Denne Melding var redigert av: muffe på 2002-10-08 16:32 ]

Lenke til kommentar

Grensen for å installere xp er 64 Mb ram. Men ved "idle" Bruker xp rundt 115 Mb så selv om det går med 64 bør man ha minst 128. Men det er jo selvsagt før man kjører noen applikasjoner. Så konklusjonen på ram mengde må jo være ihht hvilke programmer som skal brukes. Nå er 256 brikkene med sdram nokså rimelige, så jeg ville gått for det om jeg skulle kjøpe mer.

For å øke ytelsen på xp noe, bør man vurdere om man trenger system logging, system restore, automatiske oppdateringer, overgangseffekter mm. Skrur man alt dette av vil det være igjen endel mer ytelse til programmer. Evt for å gjøre det enkelt for seg selv, installere win 2000 og skru av overgangseffekter og visuelle dill dall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...