Gå til innhold

Drepe en prosess og starte opp igjen?

Anbefalte innlegg

Topic sier det meste?

Er det mulig å stoppe /drepe en prosess i windows og derreter starte den igjen?

Det er en exe fil som har til vane å henge seg så det jeg lurte var om det gikk ann å legge inn at den skulle stoppe hver time eller noe sånt.

Og selfølgelig, vist den ikke kjører bli startet igjen, hver time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topic sier det meste?

Er det mulig å stoppe /drepe en prosess i windows og derreter starte den igjen?

Det er en exe fil som har til vane å henge seg så det jeg lurte var om det gikk ann å legge inn at den skulle stoppe hver time eller noe sånt.

Og selfølgelig, vist den ikke kjører bli startet igjen, hver time.

6198519[/snapback]

Dette kan du gjøre i Taskmanager - Prosesser - Avslutt prosess...

Får å starte en ny Prosess. Taskmanager - Fil - Ny oppgave :)

Edit: Litt tidlig på dagen enda, så jeg fikk bare med meg første delen av spørsmålet:P

Endret av chemical
Lenke til kommentar

Her har du et vbs script som gjør jobben med Notepad.exe. For å stoppe det hele kan man gå inn i prosessvinduet og avslutte prosessen wscript.exe.

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Do

WshShell.run "cmd /c TASKKILL /F /IM Notepad.exe"

wscript.sleep(1000)

WshShell.Run ("Notepad.exe")

Wscript.Sleep (60000)

Loop

Wscript.Quit

;)

Endret av backup
Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg lagre dette osv?

Prøver å lagre som .vbs ..

Så det et eller annet sted her på forumet..

6203733[/snapback]

Lim scriptet inn i notepad og lagre det som for eksempel doffen.vbs eller ole.vbs eller hva du vil bare etternavnet er vbs. Husk dette: før du lagrer, set i notepad Filtype til Alle filer. Dobbelklikk ikonet for å kjøre scriptet;)

Lenke til kommentar

Hmm, virka dårlig..

Den drepte prosessen med en gang jeg starta scriptet og starta den opp igjen osv?

Jeg har en fil..

C:\mappe\fil.exe

Den ligger i tmanager som fil.exe

Jeg skulle hatt noe som gjorde at fil.exe ble avsluttet hver time og startet opp igjen 1 min senere eller noe sånt?

Eller, var det, det scriptet ditt gjorde (isåfall virka det ikke veldig bra til mitt bruk)?

Lenke til kommentar
Jeg skulle hatt noe som gjorde at fil.exe ble avsluttet hver time og startet opp igjen 1 min senere eller noe sånt?

Her starter fil.exe opp, kjører 1 time, så avsluttes fil.exe, for så å starte opp igjen etter 1 minutt, for så å kjøre på nytt 1 time etc. Det er opp til deg å endre ventetidene i Sleep(...) som du vil ha dem! En ventetid på 1 sekund vil si Wscript.Sleep(1000).

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Do

WshShell.Run ("Den nøyaktige adressa til fil.exe")

Wscript.Sleep (3600000)

WshShell.Run "cmd /c TASKKILL /F /IM fil.exe"

Wscript.Sleep(1000)

Loop

Wscript.Quit

;)

Lenke til kommentar

LiveKeeper er et program som overvåker en prosess, og starter den på ny hvis noen avslutter den eller om den henger seg.

Programmet er veldig enkelt. Finn banen til programmet med Browse, eller bare lim in path’en i tekstboksen. Sett så hvor ofte LiveKeeper skal sjekke om programmet kjører (du kan sette denne til et sekund, men 3 sekunder er anbefalt som et minimum for store og tunge applikasjoner). Skrur du på ”Show positive logs...” vil programmet legge til en beskjed for hver sjekk, men det kan bli mye å logge over tid. Så er det bare å trykke på start.

Prøver du nå å avslutte programmet manuelt (f.eks. Notepad, som er default program), vil det starte opp innen 10 sekunder. Henger programmet seg, skal det også starte på nytt innen 10 sekunder. Du må altså avslutte programmet ved å trykke på Stop-knappen i LiveKeeper.

I tillegg kan du åpne og lagre konfigurasjonen din for senere bruk. Disse blir tekstfiler (orket ikke lage noe spesielt format).

I noen tilfeller er det hensiktsmessig å starte LiveKeeper med en prosess når maskinen starter. Dette kan gjøres enkelt ved å lage en snarvei i mappen Start -> Programmer -> Oppstart.

1) Lag først en vanlig snarvei til programmet. Banen kan da typisk bli:

”c:\Program Files\LiveKeeper\LiveKeeper.exe”

2) Legg til path for konfigurasjonsfilen. Banen til snarveien vil da se f.eks. slik ut (legg merke til hvor det er ”-merker og hvor det ikke er):

”c:\Program Files\LiveKeeper\LiveKeeper.exe” c:\Testkonfigurasjon.txt

3) I tillegg kan du gjøre slik at LiveKeeper starter automatisk og minimerer seg i Task Bar (blir et lite lyn-ikon). Banen blir da

”c:\Program Files\LiveKeeper\LiveKeeper.exe” c:\Testkonfigurasjon.txt /start

Send meg gjerne meldinger om bugs eller andre ønsker. :)

livekeeper.jpg

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...