nordin Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har fått ansvaret for å lage en VM-konkurranse for gjengen. Jeg har kommet godt i gang og det eneste jeg mangler på nettsiden nå er et interaktivt påmeldingsskjema. Til tross for at jeg har drevet med hjemmesider i flere år nå, har jeg alltid slitt med å lage profesjonelle forms. Alltid er det noe som skjærer seg. Det jeg er ute etter et et skjema hvor man kan fylle inn sine tips og sende til min mailadresse. Jeg vil ikke at skjemaet skal sendes fra mail til mail, ettersom det er svært få av mine kamerater som har en mailklient. Jeg mener altså et skript som går via min server. Jeg har hatt et slikt skript tidligere, men da var det bare snakk om innsending av navn og èn textfield. Nå kommer det til å bli brukt både textfields, dropdown menus, buttons og lignende. Dessuten så har jeg lyst til at man kan ha muligheten til å få et "preview" at tipsene sine før man sender inn, og at man har muligheten til å printe dette previewet. Dette er egentlig ganske viktig. Vil dette la seg gjøre? Hvor begynner jeg? Jeg bruker DW8 og der er det bare til å legge inn fields, buttons og alt det der, men det vil da vil det bare bli sendt fra mail til mail. Håper på hjelp her! Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har fått ansvaret for å lage en VM-konkurranse for gjengen. Jeg har kommet godt i gang og det eneste jeg mangler på nettsiden nå er et interaktivt påmeldingsskjema. Til tross for at jeg har drevet med hjemmesider i flere år nå, har jeg alltid slitt med å lage profesjonelle forms. Alltid er det noe som skjærer seg. Det jeg er ute etter et et skjema hvor man kan fylle inn sine tips og sende til min mailadresse. Jeg vil ikke at skjemaet skal sendes fra mail til mail, ettersom det er svært få av mine kamerater som har en mailklient. Jeg mener altså et skript som går via min server. Jeg har hatt et slikt skript tidligere, men da var det bare snakk om innsending av navn og èn textfield. Nå kommer det til å bli brukt både textfields, dropdown menus, buttons og lignende. Dessuten så har jeg lyst til at man kan ha muligheten til å få et "preview" at tipsene sine før man sender inn, og at man har muligheten til å printe dette previewet. Dette er egentlig ganske viktig. Vil dette la seg gjøre? Hvor begynner jeg? Jeg bruker DW8 og der er det bare til å legge inn fields, buttons og alt det der, men det vil da vil det bare bli sendt fra mail til mail. Håper på hjelp her! 6198377[/snapback] Du kan feks bruke php, hvis serveren din støtter slikt. Preview lager du i javascript, sending av skjema kan du gjøre vha php til database, flatfil, epost, annen side.. you name it, php got it. Prinsippet for å sende andre input typer i php er det samme som for tekstfelt. Du gir de et navn og henter ut verdien på samme måte som du gjorde med tekstfeltet. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Du kan feks bruke php, hvis serveren din støtter slikt. Preview lager du i javascript... Serveren må ikke bare støtte php, men også ha en tilkoblet mailmodul. Ingen grunn til å rote inn javascript i preview. Om du skriver bruker php til å skrive ut en preview-side, så er det jo bare å sende det samme dokumentet til mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå