Gå til innhold

Ødelagt plugg til øretelefoner

Anbefalte innlegg

For å unngå å lage bråk i stua er det ofte jeg bruker øreklokker til spilling. Lyden blir sendt til forsterkeren digitalt, og der pleier jeg å plugge inn en forstørrer til minijack, slik at øreklokkene passer i det store hullet i fronten på receiver.

Dama praktiserte dette, og uten at jeg vet noe om hvordan pluggen ble dratt ut, ble en del av den sittende igjen inni hullet. Forsterkeren tror det er øreklokker tilkoblet, og alt er bare trist. Noen tips?

EDIT: Tegna en illustrasjon

jack.bmp

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å unngå å lage bråk i stua er det ofte jeg bruker øreklokker til spilling. Lyden blir sendt til forsterkeren digitalt, og der pleier jeg å plugge inn en forstørrer til minijack, slik at øreklokkene passer i det store hullet i fronten på receiver.

Dama praktiserte dette, og uten at jeg vet noe om hvordan pluggen ble dratt ut, ble en del av den sittende igjen inni hullet. Forsterkeren tror det er øreklokker tilkoblet, og alt er bare trist. Noen tips?

EDIT: Tegna en illustrasjon

6198251[/snapback]

du kan jo prøve å få den ut med en magnet :tease:

kan vel ikke skade å prøve? :thumbup:

Lenke til kommentar

6201207[/snapback]

Ja, det gikk ikke.. Noen andre gode forslag? Problemet var at den stoppet en millimeter for langt inne til at jeg fikk tak i den, akkurat i gropen ned. Så gikk den inn igjen og kommer ikke ut. Fins det noe spesielt egnet verktøy, annet enn magneter, for å få det ut?

Lenke til kommentar

6201207[/snapback]

Ja, det gikk ikke.. Noen andre gode forslag? Problemet var at den stoppet en millimeter for langt inne til at jeg fikk tak i den, akkurat i gropen ned. Så gikk den inn igjen og kommer ikke ut. Fins det noe spesielt egnet verktøy, annet enn magneter, for å få det ut?

6203267[/snapback]

du kan jo lime noe fast til enden.

Lenke til kommentar

YEEHAAA! Lychen ble en skrue til slutt. Tok av toppen og fronten, og konstaterte at der kan man ikke gjøre noen ting. Ikke gidd å åpne forsterkeren deres for å dytte fra innsiden, det funker ikke. Delen er lukket uansett. Joa, så jeg dro på jernvaren og kjøpte alle skruer som så ut til å kunne passe til den delen som var inni. Syvende skruen passet, og jeg fikk møkka ut av hølet.

Glad og fornøyd dro jeg på HiFi-Clubben for å kjøpe en ny sånn del. "Sånt skal ikke skje. Har du prøvd å sette den inn igjen?" Hallo, det var nok pes å få den ut en gang! Dem hadde ingen sånne og henviste i stedet til Clasern og datakjeden. Ville også ha bananplugger til høyttalerledningen, noe som ville kostet 100 kr per kanal. For rette bananplugger som bygger 4 cm ut på baksiden. Uaktuelt når elfa selger dem med knekk for under 10 kr stk. LoL @ HiFi-Clubben.

Da vet dere det, at man bruker ikke forstørrere som følger med hodesett, men kjøper noe ordentlig med en gang. Og skulle ulykken være ute, er det bare å handle skruer. Ikke koble den fra, ikke åpne, ikke bruk lim, det fins ingen spesialtang for slike opplegg, og det er helt unødvendig å gå på HiFi-dittdatt for å be om hjelp.

Takk for alle gode forslag, dere er en kjempegjeng!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...