J0ppe Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei. Jeg har nå kjøpt inn hd nr 5. Har nå 4 Sata 2 disker og en vanlig sata disk. Men når det kommer til sata kontakt 5 og 6 på hovedkortet får jeg ikke liv i dem. Leste et sted at kontakt 1 - 4 styres av nforce og de 5 og 6 styes av det silicon image greiene. Men jeg klarer ikke å få liv i dem. Tenkte jeg skulle bruke disketten som fulgte med å trykke F6 under installasjonenav xp, men selv om jeg installerer driverne fra diskett dukker ingenting opp. Jeg vet at at alle diskene funker fordi jeg får dem opp når de står på sata kontakt 1- 4 på hket. Er det noe jumper jeg må flytte for å "aktivere" dem? Eller hva gjør jeg? Finner ingenting i manualen.. På forhånd takk. /J0ppe Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Når skrev tråden gikk det plutselig opp for meg hva jeg skulle gjøre. Men nå har jeg fått et nytt problem. To av diskene kommer ikke opp. Det er to identiske disker og lurer på om jeg har fått dem til å tro at de skal kjøre i raid. Hva gjør jeg? Følger med et bilde. Begge diskene har filer på seg fra før. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du må aktivere Serial ata RAID i bios. Du trenger ikke kjøre RAID på dem da. Fungerte fint på mitt. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Men hvorfor står de der med et slikt utropstegn. Kan det være fordi jeg har gitt dem samme "bokstav"? Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Det kan være at diskene står som RAID i Bios (dette er default på mange MSI hovedkort), du må sette de som SATA istedet, det skal være 3 valg i Bios: RAID AUTO SATA Endret 29. mai 2006 av Nvidia Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Nå funker det. Måtte bare trykke på "importer" fikk det opp en meldig om at alt på disken ville bli slettet. Noe det ikke ble Endret 29. mai 2006 av J0ppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå