iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hvordan bruker jeg den innebygde remote desktopen i ubuntu? Jeg har aktivisert den og greier, men jeg finner ikke noe informasjon om hvordan jeg accesseserer den utenifra... Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Du starter den, velger om du vil ha passord på osv. Skal du bruke windows å få tak i pcn. Trenger du RealVNC. Dette laster du ned, og skriver inn ipn, og connecter. http://easylinux.info/wiki/Ubuntu#How_to_c...Windows_machine Skal du bruke ubuntu/linux til å få tak i pcn. Bruker du bare en kommando i terminalen. http://easylinux.info/wiki/Ubuntu#How_to_c..._Ubuntu_desktop Les linkene. Det er så veldi mye enklere, enn at jeg skal prøve å forklare, når det allerede står på internett, lykketil. Eller er det igjenom internett du tenker på? i såfall. Installer pakker: sudo apt-get install vnc4server xinetd Sett VNC passord (dette passordet må du bruke når du logger deg til en pc): sudo vncpasswd /root/.vncpasswd Legg til VNC i xinetd: sudo gedit /etc/xinetd.d/Xvnc Skriv in dette: service Xvnc { type = UNLISTED disable = no socket_type = stream protocol = tcp wait = yes user = root server = /usr/bin/Xvnc server_args = -inetd :1 -query localhost -geometry 1024x768 -depth 16 -once -fp /usr/share/X11/fonts/misc -DisconnectClients=0 -NeverShared passwordFile=/root/.vncpasswd port = 5901 } Start&stopp xinetd sudo /etc/init.d/xinetd stop sudo killall Xvnc sudo /etc/init.d/xinetd start Og så må du åpne port 5901. Og la den peke til den lokale ipn som maskina du skal ha tak i. Hvis du er usikker på hvordan det gjøres, se her Og så, når du skal ha tak i desse maskine gjelder det som på første. Windows: Last ned RealVNC (Her) Conncet til din public ip. Har du gjort alt rett nå. Så skal den peke til den lokale ipn din, der din ubuntu server står. Ubuntu: vncviewer -fullscreen din.public.IP Kilder: Easylinux.info, Ubuntuforums Endret 28. mai 2006 av MortenGlmz Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ubuntu har en VNC/RD-klient under applications - internet - Terminal Server Client. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå