Gå til innhold

TES: Hvorfor spille morrowind?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er enig med tidligere nevnte innleg, blir irritert over personer som dømmer spill etter grafikken, spesielt ved morrowind. Blir også irritert over de som ikke gidder å spille morrowind fordi oblivion har så mye bedre grafikk å derfor er såå mye bedre.

 

Det er tidkrevendes å komme inn i Morrowind. Det trengs forståelse for rpg og middel alder ++ for i det hele tatt skjønne seg noe spesielt på morrowind.

 

Til alle dere som slår av morrowind etter 10 min fordi grafikken er "stygg"

(noe den ikke er) og NPC sin AI er litt patetisk. Sett av 1-2 time® å prøv å forstå historien, gjør noen quests, opplev muligheter samt friheten som ligger der. så vil dere garantert finne en ny tanke om spillet.

 

til alle dere som igjen slår av morrowind og heller slår på oblivion fordi du kan fast travle og følge en rød/grønn pil gjennom alle quests...dere hakke peiling på rpg, dere bare spiller for å slost og grafikkens skyld, noe som er helt greit for meg, bare dere holder kjeft om det..takk!

 

MvH xitto~  :)

 

Så det du sier er at rollespill automatisk blir bedre jo færre de appellerer til? Jeg er ikke uenig at Morrowind er et bedre spill enn Oblivion, i hvert fall hvis de begge dømmes etter hvordan standarden var da de ble sluppet, men det blir for dumt å si at et spill er dårlig fordi det har bedre grafikk enn et annet.

 

På hvilken måte trenger man en forståelse for middelalderen eller rollespill for å "skjønne seg" på Morrowind?

 

Å si at grafikken i Morrowind ikke er stygg er subjektivt. Noen synes at den er pen, andre synes sikkert ikke det.

 

Jeg skjønner ikke argumentet med at et spill blir dårligere av å la deg bruke fast travel hvis du vil det, slik at du slipper å bruke timesvis på å traske rundt. Forøvrig synes jeg at det er helt greit hvis du ikke ber folk med andre meninger enn deg holde kjeft. Takk!

 

SÅ TIL ALLE: IKKE SI AT JEG ER EN USERIØS RGP -Spiller!

det sårer meg cry.gif

 

det at du er født i 1992 forklarer vel hvorfor

 

Ja, alle vet at forskjellen på å være 14 og å være 16 er enorm, og ikke minst medbærer en enorm forståelse på hva som skiller et bra rollespill fra et dårlig et. Sheesh.

Lenke til kommentar

men at han syter over at folk sier at han ikke er en ekte rpg fan når han ikke finner èn mening med å spille morrowind..så må jeg le

 

På hvilken måte trenger man en forståelse for middelalderen eller rollespill for å "skjønne seg" på Morrowind?
jeg snakket ikke om morrowind generelt, om det tydet på det. men man må ha forståelse for rpg for å forstå level systemet å systemet generelt Endret av xitto
Lenke til kommentar

Ikke for å gå offtopic, MEN:

 

Er omtrent som Counter-strike 1.6 / Source. Dem som begynner å spille source, og prøver 1.6, synes det er dårlig (iallefall dem fleste) p.g.a. dårlig grafikk ogsånn på 1.6.

Men vi 1.6-spillere synes jo at dette åtte år gamle spillet har mye bedre gameplay enn source :tease:

Lenke til kommentar
Personlig syntes jeg at Design-Stilen i Morrowind er mye bedre en i Oblivion.

Grafikken i Morrowind er ikke så dårlig som alle skal ha den til og være.

Det som er dårlig med Morrowind er kampsystemet, Fysikken og historien.

7994194[/snapback]

 

Fysikken i Oblivion er no dritt. Umulig å stable bøker og utstyr i hyllene, og hvis man siiter seg ved et bord, eksploderer fat, kopper, bestikk og mat og flyr igjennom rommet.

 

I tillegg flyter mange ting over bakken. Skulle sette Argonian Heart oppå en sølv-fat og merket at hjertet konstant svever over fatet.

 

Hvis de absolutt skulle ha 'realistisk fysikk' så burde de gjort det skikkelig, eller gitt seg faen.

 

*lete etter anti-fysikk mod*

 

:realmad:

Lenke til kommentar

Et hjerte på sølvfat? Du er sjuk mann :p

 

Kanskje fysikken i oblivion er *for* bra? Jeg har også lagt merke til enkelte merkverdigheter, som at fysikkmotoren og grafikkmotoren ikke alltid er enige om hvor en ting slutter og en annen ting begynner, eller at 10 ringer i en bolle *aldri* faller til ro, eller at det simpelthen ikke finnes nok friksjon til å stille et skjold opp etter en vegg. Har det slått deg at vi legger merke til disse småtingene fordi alt annet virker som det skal? Hadde fysikken stått til terningkast 1 hadde vi ikke brydd oss om småfeilene men siden den står til terningkast 5 er vi sure fordi det ikke er en 6er?

Lenke til kommentar
Et hjerte på sølvfat? Du er sjuk mann :p

Jeg tar Dark Brotherhood Assassin'en min alvorlig :D

 

Kanskje fysikken i oblivion er *for* bra? Jeg har også lagt merke til enkelte merkverdigheter, som at fysikkmotoren og grafikkmotoren ikke alltid er enige om hvor en ting slutter og en annen ting begynner, eller at 10 ringer i en bolle *aldri* faller til ro, eller at det simpelthen ikke finnes nok friksjon til å stille et skjold opp etter en vegg. Har det slått deg at vi legger merke til disse småtingene fordi alt annet virker som det skal? Hadde fysikken stått til terningkast 1 hadde vi ikke brydd oss om småfeilene men siden den står til terningkast 5 er vi sure fordi det ikke er en 6er?

7998951[/snapback]

Du mener at de store feilene overskygger de små?

 

Tror selv jeg hadde brydd meg om alle feilene, inkludert de små, men hadde nok likt spillet ganske mye mindre hvis det var større problemer med fysikkmotoren. Sånn som det er nå er det fremdeles fullt spillbart; bare litt irriterende til tider.

Lenke til kommentar

Jeg tror Oblivion kunne blitt et mye bedre spill hvis de hadde konsetrert seg mer om fysikk osv isteden for så mye om grafikken! En spiller idag med sans for spill, bryr seg ikke så mye om grafikken, er alt det andre som teller. Hvis gameplay, fysikk etc. er perfekt, da er ikke grafikken noe viktig.

Selvfølgelig er ikke Morrowind feilfritt. Rotete quest log, kjedelige dialoger ++, men siden spillet er så bra utført "all over" så har dette nesten ingenting å si.

 

Personlig liker jeg Morrowind best, har og selvfølgelig begge tillegspakkene, og med mods så er spillet utrolig morsomt.

 

Med siden Oblivion kom, så blir det liksom det man spiller. Er mye man kan kose seg med der! :)

Lenke til kommentar
Jeg tror Oblivion kunne blitt et mye bedre spill hvis de hadde konsetrert seg mer om fysikk osv isteden for så mye om grafikken! En spiller idag med sans for spill, bryr seg ikke så mye om grafikken, er alt det andre som teller. Hvis gameplay, fysikk etc. er perfekt, da er ikke grafikken noe viktig.

Selvfølgelig er ikke Morrowind feilfritt. Rotete quest log, kjedelige dialoger ++, men siden spillet er så bra utført "all over" så har dette nesten ingenting å si.

 

Personlig liker jeg Morrowind best, har og selvfølgelig begge tillegspakkene, og med mods så er spillet utrolig morsomt.

 

Med siden Oblivion kom, så blir det liksom det man spiller. Er mye man kan kose seg med der! :)

8008797[/snapback]

 

Etter Oblivion kom har det nesten ødelagt Morrowind for meg. Syns Oblivion har bedre kampsystem, der man kan dodge og blokke mye lettere.

 

Hvis man er tyv er også Oblivion mye mer tilfredsstillende. Stealth-systemet er mye dypere, og at NPC-ene ikke bunkrer seg inne i husene hele tiden gjør alt så mye mer immersivt.

 

Mods er også en ting som er blitt bedre i Oblivion. Da tenker jeg mest på software for å organisere og sjekke konflikter. TimeSlip's Mod Manager er noe jeg veldig gjerne skulle hatt til Morrowind.

 

Men som sagt flere ganger før, Morrowind scorer mye høyere på atmosfære og spillverden enn Oblivion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...