Gå til innhold

bilder på hardware.no

Anbefalte innlegg

Bare et lite spørsmål, ligger bildene til nyhetene på forsiden i samme katalog som reklamebilder? Inne i selve artiklene så vises bilder fint

Nei, reklamebilder ligger stort sett på et annet sted enn bilder som hører til det redaksjonelle stoffet. Dette fordi det brukes to vidt forskjellige systemer for å presentere annonser og ingressbilder.

På en del artikler brukes det ofte ulik plassering av ingressbilde og bildene i selve artikkelen. Dette kan være årsaken til at bilder på forsiden faller ut, mens de vises i artikkelen.

Ved å høyreklikke på bildet (eller der det skulle vært bilde) og velge "egenskaper" kan man finne URLen til bildet. Jeg vil tippe denne er http://bilder.hardware.no for de bildene som dere har problemer med. Dette domenet bør definitivt ikke være sperret siden det ikke ligger noe annet enn redaksjonelle bilder der.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde noe liknende problemer før med Symantec, men avinnstallerte alt utenom Norton AntiVirus og da går det greit.

Er ikke hos HW feilen ligger, men hos dere... desverre skal noen av programmene være overbeskyttende og stopper noe som ikke skulle vært stoppa.

Lenke til kommentar

Jeg drev å testa litt med Symatec i går, men jeg fant ikke ut exsakt hva jeg kunne stille inn, noen som har ide på hva jeg bør se etter, den beste til å svare på det er sikkert dere fra hw/drift, m.a.o. Amund. Skall prøve å finne ut av plassering av ingressbilde og bildene i selve artikkelen. Hva menes med ingressbilde?

Lenke til kommentar

Bildestørelse...mm..inntresangt. Montro hva som er stort nokk, eventuelt lite nokk. Hvor mange piksler skal til for at bilde blir bare behandlet som et bilde.

edit: Når jeg smaker litt mer på den, så synes jeg det hørtes merkelig ut :hmm:

Endret av Blue
Lenke til kommentar

Merka meg noe merkelig i går da jeg var på Nettavisa.no, Jeg åpnet for reklame, og cpu kjørte for full pupp...stengte jeg så vart det normalt....m.a.o ikke noe åpning for reklame....får heller prøve å få stilt inn Symatek orntlig

edit: Bare jeg viste hva som må stilles på for at bildene på hw.no bare blir behandlet som bilder

edit2: Bruker Firefox

Endret av Blue
Lenke til kommentar
Jeg drev å testa litt med Symatec i går, men jeg fant ikke ut exsakt hva jeg kunne stille inn, noen som har ide på hva jeg bør se etter, den beste  til å svare på det er sikkert dere fra hw/drift, m.a.o. Amund.

Jeg vil anbefale deg å skru av ad-blocking for Hardware.no og søstersider. Tjenesten vi lager finansieres utelukkende av reklame, og det gjør også at vi er avhengig av at leserne faktisk tar seg bryet med å se reklamen på våre sider.

Skall prøve å finne ut av plassering av ingressbilde og bildene i selve artikkelen. Hva menes med ingressbilde?

Ingressbilde er bilder i 120x80 til høyre for ingressen på forsiden av Hardware.no. altså det bildet som vises i tilknytning til hver nyhet.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Joda skulle gjerne gjort det når jeg finner ut hvordan jeg kan få fiksa det

edit: ad-blocking?...jeg bruker kun Symatec for reklame blokk....men jeg skall gjerne åpne for HW.no...bare jeg fant ut hvordan

Endret av Blue
Lenke til kommentar
Har ikke Symantec en whitelist for reklameblokkerings-funksjonen? I så fall kan du legge inn bilder.hardware.no der, og problemet burde være løst.

6255158[/snapback]

Når jeg åpner reklameblok + avansert, så får jeg en standarliste med kryptiske ting jeg ikke forstår bæra av....er det det du mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...