Gå til innhold

Kondensator til hovedkort

basse2k

Anbefalte innlegg

Hei,

Utrolig nok så ble 4 kondensatorer på mitt hovedkort sprengt ved en overspenning eller noe i nettet.

Uansett, vet noen av dere hvor eg kan få tak i nye, og hvor de evt. kan fikse dette? Hadde håpet at det kanskje var en butikk i nærheten av sandnes/stavanger, men bestilling over nettet går greit det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen hadde fortalt meg at de hadde sprengt kondensatorer på hovedkortet, skiftet dem og kortet hadde funket igjen...da hadde jeg ikke trodd dem.

Med mindre hovedkortet ditt ikke fungerer i nåværende tilstand, kast og kjøp nytt. Det er garantert mer som er ødelagt...hvis du får dette i orden igjen tror jeg det ikke før jeg ser det...

Lenke til kommentar

det fungerer på en måte..eg må starte pc`en 20-30 ganger før den i det hele tatt vil starte. At 4 stk. røk samtidig vet eg ikke hvorfor..

lodding av disse skal nok gå greit uten kostbart utstyr.nytt hovedkort 1500,- , nye kondensatorer : 10,- :smile:

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å lodde på flerlagskort, hullene går jo alltid gjennom kortet.

Spenningen er en minimumspenning, så hvis de som er sprengt er på 6.3 så går det fint å bruke 16V hvis de fysisk får plass. Det er jo bare eventuellt å bøye til beina.

Lykke til (det kan trengs).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...