Saarg Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Har problemer med å få en DEFA alarm til å fungere med sentrallåsen på en Volvo 740 85 modell. Har ikke helt forstått hvordan den originale sentrallåsen fungerer. I førerdøren er det en motor som nå er koblet til releet for sentrallås. Denne har 3 kabler koblet til. En sort, grønn/sort og gul/sort. Motoren får 12V konstant enten på grønn eller gul alt etter om den er låst eller ikke. Det er og en boks (Mikrobryter?) til som har de samme fargene på kablene og den har jeg funnet ut er bare en enkel svitsj som svitsjer mellom grønn og gul kabel. Denne er koblet til staget til den invendige låsen. Det var vel denne som var koblet til sentrallås releet originalt? Slik jeg forstår det må motoren ha blitt satt inn når alarmen ble montert. Alarmen gir ut bare kort 12V på lock og unlock kablene. Har prøvd å koble til kablene fra alarmen til motoren, men da ryker bare sikringen på alarmen. Så spørsmålet blir da om alarmen skal kobles på motoren eller på sentrallås releet? Hvis alarmen ikke skal på releet, skal alarmen kobles på motoren og mikrobryteren til releet? Håper det er noen som har installert alarm på en 740 som kan hjelpe meg. Endret 28. mai 2006 av Saarg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå