Gå til innhold

Problem: Skygger på "lav oppløsning"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med flere 3D-spill der skyggene er veldig firkantet selv om resten ser bra ut. Jeg kjører alle spillene i 1280x1024 med et ATI Radeon X1900XT 512Mb og har nettopp oppgradert med de siste driverne for sikkerhets skyld. Jeg setter alt på maks i Catalyst Control Center, men det er ingen funksjon som gjelder lys og skygger.

Har problemer bl.a. med Battlefield 2, men der det er verst er med Splinter Cell Pandora Tomorrow. Det ser omtrent sånn ut: http://img.photobucket.com/albums/v224/tenebres/scpd.jpg

Noen som vet hva dette skyldes? Alle grafikkinnstillingene er også på maks i spillene.

På forhånd takk.

Endret av tenebres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er så vidt jeg vet et kjent problem med x1000 kortene, skjer med mitt x1800xt også. Jeg har ikke funnet en løsning enda :(

6205300[/snapback]

Takk for svaret. Det høres ut som vi må vente nye og bedre drivere da, og det kan ta sin tid med ATI.

Lenke til kommentar
Det er så vidt jeg vet et kjent problem med x1000 kortene, skjer med mitt x1800xt også. Jeg har ikke funnet en løsning enda :(

6205300[/snapback]

Samme problem her, men ingen løsning på problemet :(

Lenke til kommentar

Jeg har forresten merket noe rart: på de fleste 3D-spillene er kantene ekstremt stygge... og dette t.o.m. med antialiasing. Jeg bruker samme oppløsning som under windows (1280x1024) på en LCD-skjerm.

Her er f.e. et bilde av Hitman Contracts: http://img.photobucket.com/albums/v224/tenebres/hce.jpg

Problemet har jeg også f.e. i BF2 med mindre jeg slår av grafikkortets AI gjennom CCC og setter på antialiasing i spillet. Men uansett ser det nesten ut som oppløsningen ikke er "riktig" justert. Hvis noen vet hva dette skyldes er jeg veldig takknemlig!

Lenke til kommentar
det du ser er rett og slett at AA er skrudd helt av. skru av AI i CCC (det er bare tullball) og still inn selv enten ved å lage en egen spillprofil i driverne, eller ved å stille inn selv i spillet. dette er det beste.

6244145[/snapback]

Jepp det har jeg gjort og det funker ganske godt i spill som BF2 og HL2, men bildet av Hitman her er med antialias på maks med CCC og AI skrudd av.

Men AA eller ei, jeg tror ikke at kantene skal være så utrolig stygge i alle 3D-spillene med høy oppløsning og alle detaljer på maks.

Endret av tenebres
Lenke til kommentar
jo, det skal de. det er akkurat derfor man har AA.

prøv å sett ned AA et hakk. jeg vet nVidia ikke støtter 6xAA, nå har jo du ATI, men alikevel.

6246149[/snapback]

OK... jeg har prøvd og det hjalp ikke. Jeg antar at det er en haug med mer eller mindre gamle spill som ikke støtter AA selv om den er påtvunget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...