Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med videofiler

Anbefalte innlegg

Når jeg går inn i en mappe medvideofiler, kommer det en feilmelding hvor det står at explorer.exe avsluttes. Hvis jeg kommer inn i mappa, og åpner en videofil, avsluttes det programmet jeg prøver å åpne den i, uansett åssen program det er. (winamp, vlc++) Hva er årsaken til dette?

Endret av Sturlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

test dette :

1.Gå til Start -> Kjør -> og skriv inn regedit

2. Finn frem til følgende nøkkel:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

4. Slett denne nøkkelen.

5. Avslutt Regedit. Det kan hende maskinen trenger en omstart før endringene trer i kraft.

hvis ikke det hjelper så gå i den mappa den ligger i og høyereklikk,egenskaper,tilpass,og på hvilhen mappetype du ønsker så velg "for alle filtyper,og huk av på den under...

vert forsøket :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å kjør en disk scanning

start->programmer->tilbehør->systemverktøy->disk scan

Og en liten ting, som irriterer meg iallefall på forumet. Det er helt unødvendig å skrive hjelp i emne tittelen. Vi skjønner at det er derfor innlegget opprettets, nettopp fordi en trenger hjelp til noe!

Lenke til kommentar

Det går ikke,når jeg får opp det vinduet med egenskaper, avluttes explorer.exe,og drwtsn32.exe,og jeg må gå inn i oppgavebehandlingen for å avslutte prosesstreet til drwtsn32 for at start-linja skal komme tilbake...

Endret av Sturlis
Lenke til kommentar

Har hatt problemet lenge... Har til og med formatert harddisken og installert windows på nytt ( la inn den gamle musikken og filmene mine, da) men det hjalp jo ikke. Så hvis det er pga. en fil,så har jeg ikke peiling på hvem fil det er.

Lenke til kommentar

Løsningen er for meg når jeg hadde problemt var å slå av miniatyrbildevisning i videomappen og fjern de gamle dårlige kodeken

anbefaler deg å hente codec pakken ved navn "Combined community Codec Pack" du finner den om du googler på navnet :)

Der for du også med zoomplayer som flere på forumet har sansen for (inklusiv meg) og gode game mediaplayer classic.

du kan under installasjon av denne pakken velge om du vil ha noen av de, den ene eller begge :D

Lenke til kommentar
test dette :

1.Gå til Start -> Kjør -> og skriv inn regedit

2. Finn frem til følgende nøkkel:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

4. Slett denne nøkkelen.

5. Avslutt Regedit. Det kan hende maskinen trenger en omstart før endringene trer i kraft.

hvis ikke det hjelper så gå i den mappa den ligger i og høyereklikk,egenskaper,tilpass,og på hvilhen mappetype du ønsker så velg "for alle filtyper,og huk av på den under...

vert forsøket :thumbup:

6198744[/snapback]

hva hvis du avslutter explorer för du kjörer regedit? mulig det kan fungere da...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...