Gå til innhold

Nytt hovedkort, dfi lanparty.

Anbefalte innlegg

Morn, skal ha nytt hovedkort,pga det jeg har nå har det bare vært tull med (Abit fatal1ty)..

Så nå har jeg tenkt på et dfi lanparty kort.. Tenkte på dette..

Dfi lanparty nf4

Ser at det har fått alt fra 1`er til 6`er, de dårlige karakterene er fordi skjermkortet ikke passer så bra pga chipset vifta, men noen har øst dette med å knekke av litt pynt, er dette et godt kort, hva burde jeg gjøre med dette med skjermkortet?

Har foresten geforce 7800 gt (club 3d)

Resten av hw:

cpu: Amd athlon 64 3500+ @ 3800+.

Ram: Twinmos 1 gb 400 mhz

Gpu: Nvidea geforce 7800 gt club 3d

Hk: Abit an8 sli fatal1ty (Som skal byttes ut)

Tenkte å kjøpe dette hovedkortet pga jeg driver litt med casemod`ing og skal klokke litt..

Kom gjerne med erfaringer.. :)

Takk på forhånd. :)

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det kortet, bare gode erfaringer fra min side. T.o.m. mitt X1900XT kort fikk plass, kan ikke skjønne hva folk babler om den chipsetvifta for.

For min del var det bare "plug'n play". Ikke noe problem med å finne hardisker o.l. Har heller aldri merket noen form for ustabilitet.

En annen fin ting er at du lett kan få muligheten for å bruke SLi med dette kortet, bare en årliten mod så er det i boks.

Du burde nok også klare å klokke CPU-en din litt lengre :p

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

har akkurat samme kortet parret med ett POV GF7800GT. Ingen problemer her, ikke etter at jeg bytta til NvSilencer5 kjøler på skjermkortet heller..

eneste som irriterer litt er at det blir særs vanskelig å finne en løsning for å kjøle NB hvis du vil kvitte deg med den hissige minivifta i fremtiden...har sett noen spesielle vannblokker for nettopp en slik situasjon, men ikke noe mer.

den nederste RAM-slotten er også farlig nær CPU-slotten hvis du har planer om å sette på digre Zalman kjølere, men det går forsåvidt greit... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...