Gå til innhold

A7v333r raid drivere til red hat 8.0

Anbefalte innlegg

Driverne som fulgte med hovedkortet støtter kun red hat opp til 7.1 Hjemmesiden til Asus ser ute til å være nede, det går i alle fall ikke å laste ned noe derfra. Noen som vet noen andre steder hvor jeg kan få tak i raid drivere til asus a7v333?

(får bare opp feilmelding når jeg prøver å innstallere med driverne som fulgte med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke grunnen til at de drivere skal ikke funke. Det som endrer seg mest i Redhat er jo det grafiske interfacet og programvaren. Det koster deg ingenting å teste. Grunnsystemet forandres jo ikke mye untatt utallige bugfixes.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å innstallere linux på vanlig måte finner installasjonsprogrammet kun den ene raid-disken og sier også at den er tom, enda raidet inneholder rundt 100 Gb med data og fire partisjoner. Innstallerer jeg linus som expert og trykker ja på at jeg har en driverdiskett får jeg som svar at driverne ikke er laget for dette os`et (noe som forsåvidt er riktig) og det funker ikke å legge dem inn. På hjemmesiden til asus ligger det ikke oppgraderte drivere for linux, kun for microsoft sine os.

Lenke til kommentar

Jeg vet. Det festlige er at Promise nekter å supporte integrerte RAID kontrollere fordi de mener at det skal HK produsenten gjøre. Det jeg fant ut ved ren og skjær flaks var at linux driverne til TX2000 som er et pci raidkort støtter også integrerte kontrollere.

Du finner driverne til RH 7.3 her: http://www.promise.com/support/linux2_eng....d&product_id=88

Jeg kan forresten garantere at driverne til 7.3 funker perfekt - jeg hadde 7.3 oppe å kjøre jeg direkte installert på raid 0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...