BeFs Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Hei! Driver og jobber med et lite prosjekt. Dette er en (start)side for mødre, der dem etterhvert skal finne nyttige linker til ting som er relevante for mødre på nett. I tillegg har jeg lagt inn et forum. På designfronten har jeg lagt vekt på at det skal være enklest mulig. Fargevalget mitt er veldig jentete. Jeg hadde mange forslag, men det var denne som ble best på en måte. Oppløsningen har jeg testet både i 1600x1200(21") og 1024x768(15"), jeg synes jeg så ganske greit ut. Kom med kritikk, forbedringer og stoff som dere synes er relevant for siden. http://mammaer.net TODO: (x) La alle boksene under headeren stå på samme linje. (x) Legge inn flere design på forumet - Mer innhold på siden (x) Revurdere fargevalget Endret 29. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Tror du fornærmer ganske mange jenter om du kaller det der fargevalget jentete. Seriøst. Finn noen mer behagelige farger og penere skrifttyper. Synes ellers det er lite pent med så tjukke kanter. Rydd også opp i koden, den ser helt for jævlig ut, selv sammenlignet med mine. Jeg tåler google-ads, men sånn som du har gjort det her ser det ikke ut. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 - Finn noen mer behagelige farger og penere skrifttyper.- Synes ellers det er lite pent med så tjukke kanter. - Rydd også opp i koden, den ser helt for jævlig ut, selv sammenlignet med mine.Jeg tåler google-ads, men sånn som du har gjort det her ser det ikke ut. 6197324[/snapback] - Kom gjerne med farge- og fonttips - Skal merke meg det med kantene, og skal se på hvordan det blir med litt tynnere kanter. - Hva er galt med koden? Kan du utdype litt hvordan den skal settes opp? Siden er bygd opp av flere sider, der jeg har brukt php-include, mulig det er derfor du synes koden er ganske rotete. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Først og fremst trenger du bare <html>-tagen, <header> etc. én gang. Se på den koden du får i nettleseren til slutt. Når det gjelder farger og skrifttyper, se på sider som du selv synes er pene, sider som er populære og har mange besøkende/brukere. De fleste har ikke spesielt kraftige farger, har de vel? Ta forumet her f.eks. selv om det finnes langt penere sider.. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Omg for et fargevalg ! 6197282[/snapback] agree. Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 var litt kjedelig med tanke på skrift, designet generelt osv.. fargen var alt for "knasj".. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Okey, driver å prøver oss frem med forskjellige farger nå. Noe annet dere synes burde endres på? Edit: Fargene er endret nå. Er vel ikke helt ferdig med fargevalget, men dette er vel bedre? Endret 28. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Synes designet var veldig 1998. - Liker ikke helt kombinasjonen av rosa, grå og hvitt, du kan jo prøve colormixers.com og se om du finner noen bedre farger. - Ellers ville jeg gått for et smalere design og gjerne mer grafikk. Trenger ikke å være masse grafikk, men kanskje en oval ramme rundt det hele hadde vært fint. -Fonten bør absolutt byttes, jeg pleier selv å bruke "Treebuchet MS" til brødtekst. - Headeren var litt småkjip. Bildet i midten så ut som om det bare var tatt fra et sted, hadde blitt bedre med grå bakgrunn. - Hovedfeltet ligger høyere enn menyen - Synes knappene med "registrer" og "logg inn" var litt rare. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Synes designet var veldig 1998. - Liker ikke helt kombinasjonen av rosa, grå og hvitt, du kan jo prøve colormixers.com og se om du finner noen bedre farger. - Ellers ville jeg gått for et smalere design og gjerne mer grafikk. Trenger ikke å være masse grafikk, men kanskje en oval ramme rundt det hele hadde vært fint. -Fonten bør absolutt byttes, jeg pleier selv å bruke "Treebuchet MS" til brødtekst. - Headeren var litt småkjip. Bildet i midten så ut som om det bare var tatt fra et sted, hadde blitt bedre med grå bakgrunn. - Hovedfeltet ligger høyere enn menyen - Synes knappene med "registrer" og "logg inn" var litt rare. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Fargekombinasjonen slår ikke helt an hos meg. Liker ikke fargevalget. Headeren er veldig kjedelig, og uprofesjonell. Bruk gjerne en annen skrifttype Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Sånn, da har jeg endret fonten. Bildet i headeren har jeg laget selv. Idéen er at det skal ligne litt på en barnetegning. Nå må vi ikke glemme målgruppen for denne siden folkens. Knappene er endret nå. Hva synes dere? Mouseover på dem? Endret 28. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Som sagt, sjekk kildekoden du sender avgårde. Du sender headeren to ganger, du bruker full bane til css-fila, trenger kun "/" før navnet på fila. Ellers er det meste sagt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Jepp, har ryddet litt i koden nå, men skal rydde mer når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...Fmammaer.net%2F http://jigsaw.w3.org/css-validator/validat...&usermedium=all Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Nå må vi ikke glemme målgruppen for denne siden folkens. 6199013[/snapback] Jeg syns du undervurderer "målgruppen". Nå er det ikke slik at "mødre" er en homogen gruppe, og det er ikke slik at alle mødre smelter når de ser noe som ligner på barnetegninger. I grunnen ligner de ikke særlig på barnetegninger heller. Hvis du må ha barnetegninger så hvorfor å ikke få noen barn til å tegne og så scanne? Jeg er enig i at fargevalget ikke var særlig tiltrekkende. Forsøk å avstemme fargene mer, og gjerne endre tekstbildene dine, hva med å bruke et bilde + tekst (hver for seg) istedet for bilde og tekst sammen. Ideen er kanskje god, men der hvor du ramser opp lenker kunne det vært en ide å ha en presentasjon av innholdet i lenken også (og hvis du får til et rating system, slik at dine brukere kan gi tilbakemeldinger på kvaliteten på lenken) Og hvis du kan fjerne google-annonsene så gjør gjerne det. Du kan kan titte på lignende sider. For at ideen din skal være verdt å forfølge (med mindre du forsøker å lære deg design) bør du tilby noe som ikke de andre protalene tilbyr. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Litt enig med Orsus. Som de fleste sikkert har fått slengt etter seg en eller annen gang: Siden din var litt pre-nineties. Veldig boksete design. Bilder som ikke stemmer overens med bakgrunnsfargen. Dårlig med mellomrom. Times New Roman overalt. Forskjellig font på bilder. Mener jeg skimter Comic Sans i menybildet. Det hele er toppet med google ads som lager en heftig scroll. Sorry, jeg har ikke mye positivt å si om designet og utformingen av siden din. Eneste er at du kan utvikle mye bra innhold etterhvert. jeg fr egentlig bare inntrykk av at dette blir en litt for statisk side overall. Kun en masse linker fordelt på en masse undersider. En link per underside er dårlig, du bør heller lage en diverse kategori om du ikke kommer med flere. Google søk bør heller ligge til høyre i header eller noe, men jeg tror ikke den gjør seg godt der i det nåværende designet uansett. Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Noen tanker fra en mor med snart tenåring i hus som IKKE er målgruppen din :!: Det er nesten så jeg blir litt fornærmet her, tror du ikke vi "kjerringer" har sans eller?!? Jeg ser på koden din og får vondt langt inn i margen her, hvor mange ganger skriver du head? 4? og linker til css? 4*2?? Dette må bare være den værste suppen jeg har sett i manns minne sorry!! Tror du har misforstått en smule her du... Tror du bør lese litt rundt, lære deg litt og kanskje begynne på nytt Ang farger, kanskje ikke det jeg ville valgt, boxene dine er det meningen de skal stå på linje? ihvertfall var den i midten merkbart høyere.. Flere forskjellige fonter er ikke bra i mine øyne, prøv å hold deg til en gjennomgående.. og de tegningene dine, vel for å si det sånn... Ser mer ut som noe du kan se tegna inn i fjellet for ørti år siden (sånn ice age greie..hehe) enn en barnetegning altså. Gjør som Cruella sier, få heller noen barn til faktisk å tegne og scann det inn Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Koselig med tilbakemeldinger Er mye krass kritikk her, men det må jeg bare regne med, lærer jo ingenting ellers. Har validert koden nå. Så nå er det vel ikke så rotete? Har desverre ikke tid til å skrive så veldig mye mer nå. Men kom gjerne med mange flere innspill! Takk til alle så langt *kosepå* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå