Christian86 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 1. swap/omlevering kommer, slik jeg har forstått det, når telefonen har vært inne så mange ganger at produsenten sine rutiner tilsier et bytte, eventuelt forhandler bytter. argumentet jeg har fått høre flere ganger når dette så bryter sammen er: ved swap/omlevering så nullstilles avhjelp. Dette fordi produktet ikke har vært reparert så mange ganger som det skal. min mening: jeg oppfatter dette som et forsøk på å undra kundens hevingsrett. For mitt vedkommende så anser jeg en swap/omlevering, der kunde får en ny telefon som enda et avhjelpsforsøk. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hvis jeg bytter kundens produkt til samme type, får ny w800 etter at den forrige konka, så vil jeg si det teller som et avhjelpsforsøk på lik linje med en rep. hvis jeg derimot gir kunden at annet produkt, så har jeg hevet det opprinnelige kjøpet, og inngått en ny avtale med kunden, og "nullstilt" avhjelpsforsøkene. er sånn jeg tolker det hvertfall. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Får man samme type telefon tilbake regner jeg det også som avhjelp, men får man en ny annen type som veggiss sier så vil jeg påstå at det "nullstiller" avhjelpsforsøkene... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 det er det jeg også mener. Men har støtt på flere forhandlere gjennom årene som er steile på at en nullstiller avhjelp da. Men kan vri den litt: sett at kunde reklamerer, men eneste forhandler/produsent gjør er å sende swap. Kunde tar i mot, men opprettholder reklamasjon, og den nye har feil. har avhjelp blitt nullstilt da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Vel, det hender jo at f.eks. Nokia på modeller som 6230 og 3220 bare har sendt swap med en gang, da har de jo beholdt avhjelpsforsøkene hos oss or hos verkstedet/nokia hvertfall. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 det er det jeg også mener. Men har støtt på flere forhandlere gjennom årene som er steile på at en nullstiller avhjelp da. Men kan vri den litt: sett at kunde reklamerer, men eneste forhandler/produsent gjør er å sende swap. Kunde tar i mot, men opprettholder reklamasjon, og den nye har feil. har avhjelp blitt nullstilt da? 6199575[/snapback] jeg vil si at de ikke har blitt "nullstilt". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 De blir ikke nullstilt. Dette er noe en forhandler garantert vil tape på i ftu. Noe annet er om du feks har fått velge annen vare i butikk o.l. Da er det ny vare og nye forsøk . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 ser ut til at det ble løsning i saken. Nokia trodde meg og sa at så lenge telefonen ikke har feil pga meg, så får forhandler ny salgspakke. *hmrf* alltid jeg som må leke med produsentene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå