Gå til innhold

Jurdisk nøtt om swap

Anbefalte innlegg

1. swap/omlevering kommer, slik jeg har forstått det, når telefonen har vært inne så mange ganger at produsenten sine rutiner tilsier et bytte, eventuelt forhandler bytter.

argumentet jeg har fått høre flere ganger når dette så bryter sammen er: ved swap/omlevering så nullstilles avhjelp.

Dette fordi produktet ikke har vært reparert så mange ganger som det skal.

min mening: jeg oppfatter dette som et forsøk på å undra kundens hevingsrett. For mitt vedkommende så anser jeg en swap/omlevering, der kunde får en ny telefon som enda et avhjelpsforsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg bytter kundens produkt til samme type, får ny w800 etter at den forrige konka, så vil jeg si det teller som et avhjelpsforsøk på lik linje med en rep. hvis jeg derimot gir kunden at annet produkt, så har jeg hevet det opprinnelige kjøpet, og inngått en ny avtale med kunden, og "nullstilt" avhjelpsforsøkene.

er sånn jeg tolker det hvertfall.

Lenke til kommentar

det er det jeg også mener. Men har støtt på flere forhandlere gjennom årene som er steile på at en nullstiller avhjelp da.

Men kan vri den litt:

sett at kunde reklamerer, men eneste forhandler/produsent gjør er å sende swap. Kunde tar i mot, men opprettholder reklamasjon, og den nye har feil.

har avhjelp blitt nullstilt da?

Lenke til kommentar
det er det jeg også mener. Men har støtt på flere forhandlere gjennom årene som er steile på at en nullstiller avhjelp da.

Men kan vri den litt:

sett at kunde reklamerer, men eneste forhandler/produsent gjør er å sende swap. Kunde tar i mot, men opprettholder reklamasjon, og den nye har feil.

har avhjelp blitt nullstilt da?

6199575[/snapback]

jeg vil si at de ikke har blitt "nullstilt".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...