Gå til innhold

Hva duger denne til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er sikkert helt fin til lett bruk av kontorprogrammer, surfe, spille av mp3 og video, lynmeldinger med og uten webkamera, kabal, sjekke epost, nettbank, lagre og vise bilder fra digitaklameraer, nedlastingsmaskin (med ekstern harddisk), ta backup av CD'er og DVD'er, google kakeoppskrifer på kjøkkenet, lese avisa på om morgenen, koble loggeutstyr til (f.eks for værentusiaster), ha i båten sammen med GPS som navigasjonsPC, skrive dagbok eller blog på, spille nettsjakk, spille nettpoker, lese e-bøker, ha som utlånsPC (butikker), osv. (Nesten) Bare fantasien setter grenser :yes:

Redigert: Jeg har selv to bærbare med omentrent tilsvarende spesifikasjoner (riktingok fra 2002 da de kostet 15-20.000) og har god bruk for begge. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Den er sikkert helt fin til lett bruk av kontorprogrammer, surfe, spille av mp3 og video, lynmeldinger med og uten webkamera, kabal, sjekke epost, nettbank, lagre og vise bilder fra digitaklameraer, nedlastingsmaskin (med ekstern harddisk), ta backup av CD'er og DVD'er, google kakeoppskrifer på kjøkkenet, lese avisa på om morgenen, koble loggeutstyr til (f.eks for værentusiaster), ha i båten sammen med GPS som navigasjonsPC, skrive dagbok eller blog på, spille nettsjakk, spille nettpoker, lese e-bøker, ha som utlånsPC (butikker), osv. (Nesten) Bare fantasien setter grenser :yes:

Redigert: Jeg har selv to bærbare med omentrent tilsvarende spesifikasjoner (riktingok fra 2002 da de kostet 15-20.000) og har god bruk for begge. :)

6196900[/snapback]

Bra oppsummert

Tror dette sier en del om hvilket utstyrshysteri som preger denne bransjen. Og jo mer en henger på slike stedet som dette jo mer preget er en gjerne. Og jada jeg er nok litt preget jeg også. Men når det klør for mye i lommeboka etter det nyeste og beste så bruker jeg å tenke på at jeg faktisk kan bruke min PII 350 med 192 MB RAM til 90% av det jeg bruker "dagens" teknologi til. Det var dette med keiserens nye klær osv...

Olav

Lenke til kommentar

Sant det, PC'ene på jobben er 1GHz pentium-maskiner, og de fungerer fint til det de skal brukes til. Mail, MS Office-programmer og loggutskrifter. De slås heller aldri av, så treig booting er ikke en issue.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ypperlig studentPC til dem med dem som har mindre råd? Det er tross alt veldig mange oppgaver en slik "treg" på har plenty med ressurser til å utføre. Det er mest spill og annen underholdning som virkelig trenger mye resurser, og sånt kan man tross alt unnvære om man må.

-Stigma

Lenke til kommentar

Sitter selv på en med tilsvarene spes, denne er da noen år (2001) og kostet i den tiden rundt 13 000.

Fungere utmerket til Office, Web og E-post, men ikke kom med krevende spill. Eneste jeg har mått gjort er å oppgradere litt minne, siden jeg kjører et svært minnekrevene ordbokprogram!

Lenke til kommentar
HMM å eg så demonterte en 500mhz maskin for morro.  :hmm:

6197233[/snapback]

Du får montere den igjen og finne på et gøyalt bruksområde for den.

Jeg har en kompakt og stillegående PIII 500MHz stående her som jobber som router og brannmur. Jeg kan se for meg andre bruksområder for denne også: Spille retro-spill, printerserver, minifilserver, webserver (for veldig lite trafikk som f.eks kun noen enkle personlige hjemmesider), lære- og lekemaskin for linux, avansert "vekkeklokke" for vekking til mp3-musikk, folding@home-maskin/varmeovn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...