nesgivdul Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei Har en Peugeot 206, som jeg har litt støyproblemer med. Når jeg legger helt over og svinger til venstre i sakte fart (f. eks. på parkeringsplass), kommer det en klakk-klakk lyd. Har lest litt på diverse forum, og kommet fram til at dette sannsynligvis kommer fra en gåen drivknute. Jeg har også akkurat vært på EU-kontroll med bilen, og der fant de en sprukken drivakselmansjett på høyre side. Så det er vel en sammenheng mellom disse tingene. Stemmer det at det ikke vil være nok å skifte mansjetten, men at også drivknuten må skiftes? Kjøpte bilen for drøyt 2 måneder siden, og har 3 måneders garanti, slik at bilforhandleren ihvertfall står ansvarlig for å dekke utgiftene. Har også et annet støyproblem, som jeg syns har kommet gradvis etter jeg kjøpte bilen. Når jeg kommer opp i litt hastighet (ca over 60 km/t), kommer en ulyd som minner om lyden på et propellfly (nesten samme lyd som når jeg sitter i et widerøefly). Denne lyden øker gradvis/blir mer intens når hastigheten øker, men den er samtidig uavhengig av turtallet på motoren. Den syns med andre ord å være avhengig av rullehastigheten på dekkene, og ikke motoren. Hva kan dette være? Har det sammenheng med drivakselmansjetten/drivknuten? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ja det er sikkert en sammenheng der. Var ikke bilen eugodkjent hos dem du kjøpte den av? Forelå det ikke en gjennomgang/takst/sjekk info (husker ikke hva det nå heter) på denne? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har også et annet støyproblem, som jeg syns har kommet gradvis etter jeg kjøpte bilen. Når jeg kommer opp i litt hastighet (ca over 60 km/t), kommer en ulyd som minner om lyden på et propellfly (nesten samme lyd som når jeg sitter i et widerøefly). Denne lyden øker gradvis/blir mer intens når hastigheten øker, men den er samtidig uavhengig av turtallet på motoren. Den syns med andre ord å være avhengig av rullehastigheten på dekkene, og ikke motoren. Hva kan dette være? Har det sammenheng med drivakselmansjetten/drivknuten? 6196264[/snapback] Jeg tipper det er et hjullager som er gåent. Hadde problemer med det på min BMW. Bilen hørtes ut som et jetfly i høye hastigheter. Skiftet et hjullager på venstre siden bak å alt ble OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå