Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyder på 206

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Peugeot 206, som jeg har litt støyproblemer med. Når jeg legger helt over og svinger til venstre i sakte fart (f. eks. på parkeringsplass), kommer det en klakk-klakk lyd. Har lest litt på diverse forum, og kommet fram til at dette sannsynligvis kommer fra en gåen drivknute. Jeg har også akkurat vært på EU-kontroll med bilen, og der fant de en sprukken drivakselmansjett på høyre side. Så det er vel en sammenheng mellom disse tingene. Stemmer det at det ikke vil være nok å skifte mansjetten, men at også drivknuten må skiftes? Kjøpte bilen for drøyt 2 måneder siden, og har 3 måneders garanti, slik at bilforhandleren ihvertfall står ansvarlig for å dekke utgiftene.

Har også et annet støyproblem, som jeg syns har kommet gradvis etter jeg kjøpte bilen. Når jeg kommer opp i litt hastighet (ca over 60 km/t), kommer en ulyd som minner om lyden på et propellfly (nesten samme lyd som når jeg sitter i et widerøefly). Denne lyden øker gradvis/blir mer intens når hastigheten øker, men den er samtidig uavhengig av turtallet på motoren. Den syns med andre ord å være avhengig av rullehastigheten på dekkene, og ikke motoren. Hva kan dette være? Har det sammenheng med drivakselmansjetten/drivknuten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også et annet støyproblem, som jeg syns har kommet gradvis etter jeg kjøpte bilen. Når jeg kommer opp i litt hastighet (ca over 60 km/t), kommer en ulyd som minner om lyden på et propellfly (nesten samme lyd som når jeg sitter i et widerøefly). Denne lyden øker gradvis/blir mer intens når hastigheten øker, men den er samtidig uavhengig av turtallet på motoren. Den syns med andre ord å være avhengig av rullehastigheten på dekkene, og ikke motoren. Hva kan dette være? Har det sammenheng med drivakselmansjetten/drivknuten?

6196264[/snapback]

Jeg tipper det er et hjullager som er gåent.

Hadde problemer med det på min BMW. Bilen hørtes ut som et jetfly i høye hastigheter.

Skiftet et hjullager på venstre siden bak å alt ble OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...