Even. Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei Jeg lurer på hvilken utdanning man trenger for å bli bildesigner. Tenker på slike som tegner prototyper av biler. Må man være ingeniør, industridesigner, ha gått tegning-form-og-farge eller bare være flink å tegne? Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 tror nok tegning, form og farge er ganske irrelevant mht. til å bli bildesigner. Ganske sikker på at de som designer biler for de store bilselskapene er industridesignere av et eller annet slag. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Hva må man gå på for å bli industridesgner? Takker for svar Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 http://www.studier.ntnu.no/rw_index_sprog....ESIG&type=HOVED Kan kanskje være noe? Lenke til kommentar
Nefertari Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg går første år industridesign og fant ut følgende i fjor Det er 3 plasser du kan bli dette i norge: Ariktekekthøyskolen i oslo. 3 år eller 5 år. Opptaksprøver. Mange søkere om få plasser. ikke noe realfag. Ntnu i trondheim. 3 år eller 5 år. Krav om bestått 3mx og 3fy. har du ikke dette fra vgs kan du ta forkurs eller sommerkurs. like høyt snitt som lege for å komme inn Høyskolen i østfold. 3 år. samme krav som ntnu, men lettere å komme inn. Du kan søke deg vidre på 4 år på ntnu eller aho om du ønsker dette. Ellers har Høyskolen i akerhus noe som heter produktdesign, noe som er noe alla det samme men uten realfag, noe alla det aoh har. også opptaksprøver. Jeg går i østfold og man trenger ikke kunne tegne men helt klart en fordel. Du lærer alt fra grunn + at du får ingeniørgrad, dvs realfag kompetanse. Det er en fordel å vite og beregne feks hvordan vinden blåser over bilen du tegner. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Har kun 1mx :/ Men, kan jeg ta det resterende på et sommerkurs sier du? Arkitekthøyskolen, er den mer som "Noroff"? Der det går mest på en opptaksprøve og ikke så mye på karrakterer og realfag? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Matte og Fysikk kan du få ved å ta 1/2 års realfagskurs ved HiB eller HiST f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå