Gå til innhold

Hvilken utdanning for å bli bildesigner

Even.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hvilken utdanning man trenger for å bli bildesigner. Tenker på slike som tegner prototyper av biler. Må man være ingeniør, industridesigner, ha gått tegning-form-og-farge eller bare være flink å tegne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går første år industridesign og fant ut følgende i fjor

Det er 3 plasser du kan bli dette i norge:

Ariktekekthøyskolen i oslo. 3 år eller 5 år. Opptaksprøver. Mange søkere om få plasser. ikke noe realfag.

Ntnu i trondheim. 3 år eller 5 år. Krav om bestått 3mx og 3fy. har du ikke dette fra vgs kan du ta forkurs eller sommerkurs. like høyt snitt som lege for å komme inn

Høyskolen i østfold. 3 år. samme krav som ntnu, men lettere å komme inn. Du kan søke deg vidre på 4 år på ntnu eller aho om du ønsker dette.

Ellers har Høyskolen i akerhus noe som heter produktdesign, noe som er noe alla det samme men uten realfag, noe alla det aoh har. også opptaksprøver.

Jeg går i østfold og man trenger ikke kunne tegne men helt klart en fordel. Du lærer alt fra grunn + at du får ingeniørgrad, dvs realfag kompetanse. Det er en fordel å vite og beregne feks hvordan vinden blåser over bilen du tegner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...