rXtotal Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Hei, jeg har nettopp kjøpt et Fujifilm Finepix 2300 digitalkamera fra en norsk nettbutikk. Er det noen som vet om det skal følge med batterilader og oppladdbare batterier som standard med dette kameraet? Det står nemlig på fujifilm.no sine nettsider at dette følger med kameraet (http://www.fujifilm.no/dt_showarticle_digitalstyle.asp?gid=7&parentid=2&grandid=&aid=795), men jeg fikk det ikke med mitt kamera. Noen som kan si om jeg har rett til å kreve å få batterilader? [ Denne Melding var redigert av: rXtotal på 2001-12-09 11:28 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Du har ikke noe krav på en lader. Kamerane selges med ulike utstyrspakker til ulike priser. Jeg kjøpte en Nikon CP995 som er ganske dyr, men fikk ikke med bæreveske.... - den måtte jeg kjøpe utenom. Lader finner du her: http://bruktmarked.digitalkamera.no/marked...nguage=&session _key=&search_and_display_db_button=on&results_format= headlines&category=Digitale+kamera&query=category skarsk [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-09 09:57 ] [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-09 16:05 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: Noen som kan si om jeg har rett til å kreve å få batterilader? Det kommer an på den informasjonen som er gitt om kameraet på nettsidene til butikken du kjøpte av. Når produktet avviker fra informasjonen den norske distributøren (Fujifilm) oppgir, har de plikt til å oppgi dette. Hvis butikken ikke opplyste om at det ikke fulgte med batterilader, har du krav på dette, evt. krav på erstatning eller prisavslag. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 mlwirak har rett, men i praksis kan det være vanskelig å få gehør hos selgeren for dette, om selgeren ikke har kjøpt kameraet fra norsk importør. I England f.eks., kan du kjøpe et bestemt kamera med helt ulike utstyrspakker, og til helt forskjellige priser. skarsk Lenke til kommentar
rXtotal Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: On 2001-12-09 15:24, mlwirak skrev:Det kommer an på den informasjonen som er gitt om kameraet på nettsidene til butikken du kjøpte av. Når produktet avviker fra informasjonen den norske distributøren (Fujifilm) oppgir, har de plikt til å oppgi dette.Hvis butikken ikke opplyste om at det ikke fulgte med batterilader, har du krav på dette, evt. krav på erstatning eller prisavslag. Det er det som er så irriterende, på informasjonen om alle de andre kameraene der det ikke følger med lader, så står det at det ikke følger med lader. Mens det på Fuji 2300 ikke stod at det ikke følger med lader. Derfor regnet jeg med at dette skulle følge med. Hadde jeg visst at det ikke fulgte med, hadde jeg heller kjøpt fra komplett.no, som nå faktisk er 130 kr. billigere enn fra den butikken jeg kjøpte fra. Og der følger det med lader. Jeg tror jeg hadde gått videre med dette dersom butikken hadde linket videre til fujfilm.no fra sine nettsider, men siden de ikke hadde gjort det, tror jeg ikke at jeg har noen sjanse for å få gehør hos selgeren, som skarsk sier. Noen som har en billig batterilader å selge? :wink: [ Denne Melding var redigert av: rXtotal på 2001-12-09 19:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå