a_strann Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Hei alle sammen.. Jeg har en hel haug med tid i sommer, så tenkte jeg skulle utforske litt og lage min egen båt Den skal være et sted mellom 20 og 30 fot, og skal støpes selv i glassfiber.. Har hjulpet bekjendte litt med halvfabrikant modeller, men tenkte jeg skulle ta den helt ut og støpe skroget selv også Mange tenker kanskje at dette høres dumt ut.. Det gjør faktisk jeg også, men det må jo nesten prøves Skal begynne å skissere litt nå til uken.. Om noen har idéer til design, planløsning o.l. er det bare å fyre løs.. Går jo med en god del glassfiber til et slikt prosjekt, så en billig leverandør er et must.. Var innom en side fra sverige for ikke så lenge siden, og mener å si at de selger store mengder til en billig penge.. Endret 28. mai 2006 av a_strann Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Du skal altså designe et eget skrog fra bunnen av(bokstavelig talt)? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 høres ut som det kan bli litt vanskelig, for andre båter bygges jo i former.. Men du kan jo bygge den opp i kryssfiner eller noe åsså støype med glassfiber på innsiden og utsiden. Men innenbords eller utenbordsmotor? Kan bli et vanskelig prosjekt dette.. Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Sommer eller årsprosjekt? Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Dere kan følge prosjektet videre her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå