Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forstillings kontroll pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en bil som jeg synes sporer ganske mye, hvor mye koster det å få fikset dette? få stilt spissinga på dekka.

6195730[/snapback]

Dette lurer jeg også på, må få gjort dette.

Leverte bilen på verkstedet i dag men vet ikke om de får tid til å se på det før om et par dager :)

Lenke til kommentar

Mener fra rundt 1000 og oppover.

Noen har forskjell på kontroll og justering, så da er det viktig å spesifisere hva man vil.

Har også hørt om noen som har betalt rundt 2500 også mener jeg, men det var muligens på 4x4-biler..

Lenke til kommentar

Det er her ikke snakk om 4-hjulskontroll, men om en justering av styringen, rettere sagt hvordan hjulene står i forhold til hverandre.

Det settes på et apparat på hjulene og så justeres spissingen på indre styreledd som befinner seg i motorrommet, helt til det blir riktig.

Dette er vesentlig mindre jobb enn 4-hjulskontroll, men en times tid går det sikkert på det.

Han som skulle gjøre det på min bil sa at han ikke trengte å ta av forhjulene.

Lenke til kommentar

Jeg kunne da sverge på at en forstillingskontroll hadde en direkte påvirkning av spissing, ihvertfall om det er forhjulene. Da det bare er en forstilling på en bil. Forstillingskontroll er vel justering av evt. camber og caster. Men i en fortillingkontroll så blir det vel justert spissing også, da endeleddene styrer spissingen og dermed forstillingen. Er dette korrekt eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Forstillingskontroll, hjulstillingskontroll, firehjulskontroll... Kjært barn har mange navn, det går ut på det samme: Kontroll av hjulvinklene. En av hjulvinklene er spissingen. (Og ja, man måler spissing både foran og bak)

På "mitt" verksted koster det mer å få justert vinklene enn å bare kontrollere dem. Regner med at kun kontroll koster fra drøye 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Knapphus Bilverksted i Vats (utenfor Haugesund) tok 810,- for å stille inn alle 4 hjula på Themaen. Og gud bedre, det trengtes :)

Edit: Og da var det full pakke med justering av camber etc etc.

Endret av sphinn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...