Gaardon Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 når jeg prøver å installere amaroK med yast kommer det opp en melding om at jeg mangler amaroK_engine. hvordan skal jeg klare å installere det da? jeg bruker suse med gnome. plis hjelp meg er avengi av musikk. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Prøvd å installere en amarok_engine? Det finnes flere, så da må du vel eksplisitt velge hviken som skal installeres, og dermed kan den ikke dras inn som en avhengighet. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 takker, men jeg klarer ikke spille noen sanger på den ennå den ruller bare gjennom sangene mine. noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Du trenger libxine1 og kdemultimedia-mad fra packman. http://en.opensuse.org/Additional_YaST_Package_Repositories Litt lenger nede på siden er blant annet packman nevnt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Bruk din pakkebehandler! Du har tidligere spurt om hvordan man installerer programmer under SuSE, og da ble også YAST nevnt. Skal du bruke SuSE, må du nok finne deg i å bruke YAST. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 brukte jo yast for å installere dette Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 jaja takker for all hjelp skal fikse d i morgen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Løser ikke YAST dependencies? Jeg har fremdeles til gode å forstå hva som trekker folk til SuSE. apt er jo tydeligvis overlegen, eller har jeg misforstått noe? Har aldri hatt problemer med å installere noe med apt i Debian. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Løser ikke YAST dependencies? Jeg har fremdeles til gode å forstå hva som trekker folk til SuSE. apt er jo tydeligvis overlegen, eller har jeg misforstått noe? Har aldri hatt problemer med å installere noe med apt i Debian. 6199637[/snapback] YaST(rug) løser deps jo, men YaST er mye mer enn bare et verktøy for å installere programvare, så å sammenligne det med apt/synaptic blir feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå