Gå til innhold

Blade Runner dvd m/ masse stash - realitet

Montag

Anbefalte innlegg

Endelig! Dette har jeg ventet på i flere år.

"Ifølge digitalbits.com måtte Warner kjøpe tilbake rettighetene til BladeRunner før de kunne lansere filmen i spesialutgave. Nettsiden melder at filmen nå skal lanseres på DVD i en begrenset utgave i september. Dette er en restaurert versjon av Director's Cut fra 1992. DVD-en vil kun være i salg i fire måneder."

Les mer her og ikke minst

her.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker du på selve spilleren da?

6195320[/snapback]

Jepp, vet egentlig ikke hva filmene kommer til å koste, så hvis du vet det må du gjerne ta det med også. Skal kjøpe ny DVDspiller når skattepengene kommer, vurderer å vente på HD-DVD, men det er vel strengt tatt en diskusjon for "Video"-kategorien

Lenke til kommentar

Takker!

Så de fleste lå på mellom kr 199-259,- så det blir sikkert vanlig DVD en stund fremover. Får å dra tråden inn på rett spor igjen, slenger jeg med at Blade Runner sikkert fortjener en HD-DVD versjon, og er verdt den ekstra kostnaden en eventuell HD-versjon måtte koste.

Lenke til kommentar

Ha i mente at filmen slippes i 2 runder:

- September 2006: 2 disc release ( antageligvis)

En gang i 2007: box set med alle 4 versjoner ( U.S. orginal cut, utvidet internasjonal utgave, Director's cut og det nye Final Cut)

Endret av Montag
Lenke til kommentar

En gang i 2007: box set med alle 4 versjoner ( U.S. orginal cut, utvidet internasjonal utgave, Director's cut og  det nye Final Cut)

6195509[/snapback]

4 versjoner? Hvem av dem er best?

Lenke til kommentar

En gang i 2007: box set med alle 4 versjoner ( U.S. orginal cut, utvidet internasjonal utgave, Director's cut og  det nye Final Cut)

6195509[/snapback]

4 versjoner? Hvem av dem er best?

6195585[/snapback]

Vanskelig å si da Final Cut ikke slippes før til neste år.

"The Final Cut will be a REAL director's cut, with restored scenes and more - all the stuff that Ridley's always wanted to do with the film but hasn't really been given the chance to do before."

Av de øvrige foretrekker jeg Director's cut ( slipper bl.a. Harrison Fords voiceover)

Endret av Montag
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Final Cut er det vel ikke så mange andre enn Scott og "suits" hos Warner som har sett ennå, så det er litt vanskelig å uttale seg bombastisk.

Når det er sagt, jeg liker den såkalte DC'en mye bedre enn den opprinnelige kinoversjonen (likte ikke voice-over'en i det hele tatt, slutten er feil)(og ja, jeg har sett begge på kino). DC'en er vel uansett den eneste du får på DVD før boksen kommer seinere i år (så vidt jeg har fått med meg er det siste at det ikke er oppgitt nærmere dato enn i løpet av 2007).

Selv kjøpte jeg den restaurerte DC'en uten å nøle i det hele tatt (selv om jeg har den tidligere DVD'en, og har filmen i et par utgaver på laserdic fra før), og kommer til å kjøpe "den store boksen med mange versjoner og mye ekstramateriell" på HD DVD når den kommer uten å blunke (vel, er den grisedyr er det mulig jeg blunker én gang).

Den tilgjengelige DC-utgivelsen har utmerket bilde og relativt god DD2.0 lyd.

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt DC'en hvis jeg fant den billig (og den koster jo en slikk og ingenting hos f.eks Play), og så vurdert Final-boksen når den faktisk kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...