Kizzaz Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vil gjerne ha en 20" LCD til ca. 3500, mange snakker om denne Dell Ultrasharp 2005FPW men Dell har bare Dell UltraSharp 2001FP og en dyrere. Men har og sett på BenQ FP202W, men må si jeg ikke vet hva jeg skal velge. Oppløsning er viktig, altså alt fra 1600 går flott, men den standard 1200x1024 er for lite. Spilling, redigering og filmer er det skjermen blir mest brukt til, men og endel tekstbehandling. Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 interesant tema egentlig...Jeg har tenkt på en stor skjerm til spilling. Er LCD eller CRT egentlig best? Lcd koster jo 4 ganger mer enn en 22+ CRT skjerm så hva er det man betaler for. Plassen? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 LCD er absolut best, ingen tvil om det. Bedre for øyene og alt. LCD er relativt billig spør du meg, jeg lurer bare på hvilken jeg skal ha. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 jeg slenger meg med på samme tråd. Har ca akkurat de samme kriteriene, men trenger lcdskjerm fordi min 19"crt vil ta for mye plass i kommende hybel til høsten. tenker prisklasse oppmot 4000kr. Hadde tenkt å kjøpe dells 2005fpw, men var ikke lenger på salgslista når jeg kom hjem fra jobb. Tenker muligens på dell 2001fp nå, siden jeg ikke er en storspiller av raske fps spill, og den har kjekke tilkoblinger. Ser heller ikke film på pcen (xbox til det) men får se hvordan det endrer seg når jeg flytter ut. Kizzaz: selv syns jeg den FP202W får litt dårlig kritikk i hw.-testen her http://www.hardware.no/tester/skjerm/femka...e_motes/21568/5 holder meg på samme anbefalingene kizzaz får Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Har selv LCD, har hatt i flere år, men nå flytter jeg ut, og trenger en ny skjerm, og jeg er fult klar over at BenQ får dårlig respons på testen (det gjorde og min HP når den ble testet) men på forumet er den likt. Dellen som er tilgjengelig virker dårligere, og i følge prisguide så har ikke den widescreen. Kan fint legge ut 4000 jeg og No problem, må få alt klar til jeg flytter på hybel i Grimstad for å studere Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Anbefaler Samsung SyncMaster 204B Veldig grei til speling, merker ikkje etterslep, den er på 5ms. Den har høgdejustering og pivotfunksjon, noko som er veldig greit. Den lider av lite baklys. Har kun hatt 2 LCD men denne har betydlig mindre baklys. Innsynsvikelen trekker noko ned, då den er ikkje bra. Til vanlig bruk der du er rettvendt mot skjermen funker det supert. Men so fort du ikkje sitter rett mot skjermen, men fra sida kan bildet bli fort dårligare. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Anbefaler Samsung SyncMaster 204B Veldig grei til speling, merker ikkje etterslep, den er på 5ms. Den har høgdejustering og pivotfunksjon, noko som er veldig greit. Den lider av lite baklys. Har kun hatt 2 LCD men denne har betydlig mindre baklys. Innsynsvikelen trekker noko ned, då den er ikkje bra. Til vanlig bruk der du er rettvendt mot skjermen funker det supert. Men so fort du ikkje sitter rett mot skjermen, men fra sida kan bildet bli fort dårligare. 6197927[/snapback] leser gjennom noen tester av denne fra google. ser brukendes ut, men har ikke klart å finne mye på hw forumet. (sliter litt med at firefox ikke vil reloade sidene lenger plutselig så har ikke sett så mye ennå) men arrrj.. tenker liksom bare på at den ikke har usb eller 'de andre duppedittene' som dell har (tenke PiP som jeg har lyst på men 'aldri' kommer til å bruke.. innsynsvinkelen, ca hvor dårlig/bra er den? tror ikke jeg sitter å ser fra så mange andre vinkler enn rett på, utenom når jeg følger med på status på kompileringer i linux fra sofaen.. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Da virker nesten BenQ'en bedre, den er billigere og har akkurat de samme tilkoblingsmulighetene, den USB huben virker gudd. Men den har fått klager på å være ustabil da. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Den beste skjermen er nok: http://www.hardware.no/tester/skjerm/nec_20wgx2/24107 men, den koster: https://prisguiden.no/product.php?productId=40972 .. 5095,- fra billigste leverandør som har den på lager. En kompis av meg har skjermen og i forhold til hans gamle 19" med TN panel er den helt overlegen i billedkvalitet. Den gamle ser grå ut i forhold. Det er heller ikke tegn til etterslep på den. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Da virker nesten BenQ'en bedre, den er billigere og har akkurat de samme tilkoblingsmulighetene, den USB huben virker gudd. Men den har fått klager på å være ustabil da. 6198230[/snapback] hva er det som har vært ustabilt med den da? bare 3 dager igjen så forsvinner den fra valgene og. Og 5k for den andre, det er litt for mye for meg.. koster nesten det samme som tven min da, føler det er for mye 4k blir en ca grense for meg. blir nok stående på jobb og sjonglere valgene i hodet mitt, og miste fokus på laksen... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 innsynsvinkelen, ca hvor dårlig/bra er den? tror ikke jeg sitter å ser fra så mange andre vinkler enn rett på, utenom når jeg følger med på status på kompileringer i linux fra sofaen.. 6198182[/snapback] For meg så er ikkje innsynsvinkelen noko problem. Når eg lener meg litt merker eg at bildet blir dårligare. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Det er det beine mener, du betaler mer en f.eks BenQ og likt som Dell, og for det har den ikke like god tilkobling, og sliter med sidevinkel. Jeg tror Dell blir min, det er nesten en TV, men masse tilkoblinger. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 fikk tilbud fra dell på dems nye Dell 2007wfp til 5411.. tror jeg skal finne noe å selge på qxl for å spe i litt penger ... hmmm venter på en mail med et tilbud fra dem Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Sendte du mail til Dell? Hva gir 7'en iforhold til 1'en? Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 f**n.. lagde langt innlegg, men internett falt ut mens jeg trykte legg til svar.... 2001fp og 2007fp / 2005fpw/2007wfp er ganske like, litt forbedret på 2007wfp 2005fpw fikk så og si toppkarakter av hw.no og dinside og forumfolket oppmuntret alle til å kjøpe den. den jeg ville ha, men rakk det ikke.. en test- http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1945224,00.asp er litt pissed på at jeg mistet alt jeg skrev og orker ikke akkurat nå å remse opp. du kan google etter reviews og søke om dem på hardware avdelinga på hovedsida så får du litt info jeg har 15 dager å tenke på tilbudet Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ja jeg vet at 5'en fikk bra, men den er jo fjernet. Det jeg lurte på hva om de ca. 1750 kr mellom 1'en og 7'en er det merkbart, for meg virker det ikke som det. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja jeg vet at 5'en fikk bra, men den er jo fjernet. Det jeg lurte på hva om de ca. 1750 kr mellom 1'en og 7'en er det merkbart, for meg virker det ikke som det. 6202168[/snapback] ah. 7ern har ingen av de plagene 1ern har som ser d ut til. får ikke sjekket opp nå, nettleseren nekter å gå til hw.no.. (store problemer med hele stedet det nowadays) Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ok, tenker på 7'en jeg og, som en investering, men da må de pengene virkelig være der. Ellers så er BenQ den best jeg ser. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 er det jeg og tenker, langtidsinvestering. du kan ringe Dell Gökhan Celayir Sales representative [email protected] Tel.: +47 23162303 (5667)" og høre, nr jeg fikk i mailen. fikk nettopp en xbox å chippe, så 500kr adda til summen jeg må ut med i tillegg tror jeg går for 2007wfp ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå