Gå til innhold

Google vs Microsoft

Anbefalte innlegg

Eg forstår meg ikkje på dåke som kjem med ditta argumentet om at google ansetter best folk. Greit nok, eg har ikkje mine tvil om at dei ansetter dyktige folk, men kor er beviset på at MS ikkje gjer det samme? Dåke kan ikkje bevise at google ansetter beidre folk ein MS. Eg stoler på at begge selskapene har ein mengd kvalifiserte folk og at dei begge har strenge krav.

Og so til ein anna ting. Kvifor skal google få til det linux eller Mac ikkje har greid? Det hjelper ikkje komme med argumentet om gode arbeidare. Mac har no vel for f og dyktige arbeidare, og linux er designa av utrulig datakyndige personer.

Og linux og Mac er no jaggu meg på lik høyde med MS.

Og folk flest begynner å vete om linux og Mac.

So eg berre lurer kva får dåke til å tru at folk vil gå over til google os?

6204344[/snapback]

Er utrolig enig med deg scorpion, godt at noen har forstått det ;)

Ingen liker at MS har/hadde tilnærmet monopol på OS, programvare (som office o.l.), men blir det noe bedre hvis Google skaffer seg monopol? Det er sunt å være litt skepsis, også ovenfor google. Det at de har lagd en bra søkemotor betyr ikke at vi må slutte å stille spørsmål rundt deres vekst.

Verden er ikke tjent med selskaper som har monopol, google ville neppe blitt bedre enn hva MS er i dag. Derimot bør Google beholde sin status som én av mange tilbydere av programvare. Med mange uanhengige konkurerende selskaper får forbrukerne best programmer! Det hersker det vel liten tvil om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt merkelig, det at MS lager nettleser og diverse tjenester som blir tett integrert med operativsystemet, så klager folk på at de skviser andre ut av markedet.

Hvis Google skal gjøre det samme: *klapp klapp*

Hvorfor hater du MS?

-De skviser andre ut

Så det er bedre at Google gjør det? :shrug:

Lenke til kommentar

Akk.. for en gjeng med pessimister :p

Dere snakker om monopol.. Det blir faktisk mindre monopol hvis det kommer flere aktører frem på markedet.

Og det å være foretrukket, er ikke nødvendigvis det samme som monopol.

EDIT: Petra kom på besøk (Leif er da vel også bare et navn?)

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Så du meiner at ansettelses rutinane til Microsoft er for dårlege?

6204365[/snapback]

Veit da faen! Kan du si noe annet?

6205827[/snapback]

Så det er ingen ting som skulle tilseie at den eine parten er flinkare til å ansette gode folk enn den andre. Derfor er vel ikkje det at Google ansetter dyktige folk eit argument, så lenge MS gjer det same.

Det vi diskuterer her er bunn og i grunn at vi liker googles visjon.

Bare for å pirke: Diskusjonen skal vel vere kven sin "visjon" folk liker best, ikkje bare at enkelte liker Google sin.

Men kan du kort oppsumere Google sin versjon.

Microsofts  visjon er nokk egentlig ikke sikkerhet, utdanning og sånt som i reklamen.

Så lenge MS seier at dette er deira visjon, så er dette deira visjon. Det er selskapet sjølv som bestemmer dette, ikkje ein tilfeldig person på eit forum.

Google sikter nokk mere til folket og forbrukerne, enn bare penger...

Google er eit aksjeselskap. Aksjeselskap skal tene mest mogleg pengar. Google er ute etter å tene pengar. :)

Bare ein lite digresjon til slutt. Det er litt rart å samanlikne to forskjellige selskap av denne typen. Google er eit selskap som satser på reklame og søkemotoren sin. Microsoft satser på litt av kvart, men OS og Office er så vidt eg veit det mest sentrale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...