Gå til innhold

Google vs Microsoft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å få jobb er ikke alt.. Jeg tror det er hele Googles holdning som gjør at de er vinnere hos folk flest.. De lager produktene nøyaktig slik folk vil ha den, KUN med de funksjonene som trengs (Den kan trekkes langt), og ikke noe mer. Ikke noe Bloatware her :D

Dessuten er det sånn med Google produkter at de bare *virker*.. Det er det som gjør at folk faller for det..

Husk at sikkert 90% av folk der ute ikke er noe særlig tekniske av seg, og det at ting da funker uten styr er noe de aller fleste tiltrekkes av, og anbefaler videre :)

Lenke til kommentar
Google ser ut til å være veldig kresne på at programvaren de lager fungerer 100% perfekt før de kaller den ferdig. F.eks Google Earth, det var jo BETA veldig lenge. Programmet funker helt perfekt både på Windows maskin og MAC (de to jeg har testet). Så har du Picasa, Gmail og alle de andre tjenestene og programmene de har lansert.

6199643[/snapback]

Google har også den 'luksusen' i forhold til MS at det de lager i særs liten grad er avhengig av direkte interaksjon med millioner av ulike hardwarekombinasjoner. I motsetning til f.eks. et OS.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Og de implementerer plugins og formater de VET folk vil ha. Dvs mp3 istedet for wma eksempelvis. De gir deg de de vet du vil ha, de prøver ikke å prakke på deg noe sært fordi de absolutt må gjøre ting på sin egen måte..

Dette er vel helst fordi Google ikkje har så store interessser innanfor sine eigne standardar. Ellers bruker vel Google Video ein eigen standard.

Google kjøper jo og opp ein del utviklarar, for så å gi ut programa deira under Google namnet. Så dei er nok ikkje så oppfinnsome som enkelte trur.

Det er og litt interessant at eit selskap som i hovudsak handlar om reklame og søking er så populært.

Lenke til kommentar
Google kjøper jo og opp ein del utviklarar, for så å gi ut programa deira under Google namnet. Så dei er nok ikkje så oppfinnsome som enkelte trur.

Microsoft gjør akuratt det samme da. Så Google er ikke de eneste.

Personlig håper jeg på at Google lager sitt eget OS. Grunnen er at da får vi økt konkuranse, noe som resulterer i bedre programmer fra hver av de to selskapene. Det blir rett og slett feil at Microsoft nærmest skal ha monopol på det de driver med.

Lenke til kommentar

Microsoft gjør akuratt det samme da. Så Google er ikke de eneste.

Eg sa heller ingen ting om at dei ikkje gjer det. :) Men det virker som enkelte forguder alt det Google gjer, sjølv om dei bare kopierer frå andre eller kjøper opp andre selskap.

Personlig håper jeg på at Google lager sitt eget OS. Grunnen er at da får vi økt konkuranse, noe som resulterer i bedre programmer fra hver av de to selskapene.

To selskap? Det er ein del fleire OS leverandører enn dette.

Det blir rett og slett feil at Microsoft nærmest skal ha monopol på det de driver med.

Det er vel rett og slett feil at nokon (også Google) skal ha tilnærma monopol med det dei driv med.

Lenke til kommentar

de to selskapene. Mac, Linux, Unix ect. kan ikke lenger stille opp mot Microsoft. (i hverfall ikke på hjemmefronten) Det vil derfor være positivt om Google kan klare det så ikke Microsoft får monopol lenger. Altså, ønsker ikke at google tar over og får monopol på OS fronten isteden for Microsoft, men at de to vil bli ca like store så de blir nødt til å konkurere.

Lenke til kommentar
Fordi Google ansetter kun de absolutt beste. Det er utrolig vanskelig å få jobb innenfor Google.

6200604[/snapback]

Indeed :-)

6201253[/snapback]

Kilder?

Det er også veldig vanskelig å komme inn i core-teamet til MS, så det argumentet holder ikke.

Lenke til kommentar
Alle selskap ansetter dei beste, eller den beste dei klarer å få tak i (enkelte unntak kan sjølvsagt tenkes). Dette er ikkje eit argument for nokon av partane i denne diskusjonen.

6203204[/snapback]

Selvfølgelig er det et argument. Å ansette de beste er også et spørsmål om å stille tid til rådighet. Den som er tålmodigst, får også de beste folka.

Så der tar du feil :-)

Edit: Leifer

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Eg forstår meg ikkje på dåke som kjem med ditta argumentet om at google ansetter best folk. Greit nok, eg har ikkje mine tvil om at dei ansetter dyktige folk, men kor er beviset på at MS ikkje gjer det samme? Dåke kan ikkje bevise at google ansetter beidre folk ein MS. Eg stoler på at begge selskapene har ein mengd kvalifiserte folk og at dei begge har strenge krav.

Og so til ein anna ting. Kvifor skal google få til det linux eller Mac ikkje har greid? Det hjelper ikkje komme med argumentet om gode arbeidare. Mac har no vel for f og dyktige arbeidare, og linux er designa av utrulig datakyndige personer.

Og linux og Mac er no jaggu meg på lik høyde med MS.

Og folk flest begynner å vete om linux og Mac.

So eg berre lurer kva får dåke til å tru at folk vil gå over til google os?

Lenke til kommentar
Alle selskap ansetter dei beste, eller den beste dei klarer å få tak i (enkelte unntak kan sjølvsagt tenkes). Dette er ikkje eit argument for nokon av partane i denne diskusjonen.

6203204[/snapback]

Selvfølgelig er det et argument. Å ansette de beste er også et spørsmål om å stille tid til rådighet. Den som er tålmodigst, får også de beste folka.

Så du meiner at ansettelses rutinane til Microsoft er for dårlege?

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at både Google og Microsoft ansetter veldig gode programmererer. Det er nok ikke forskjellen på de to ligger.

For meg virker det som Microsoft har problemer med å tenke utenom boksen sin. Kanskje dette er en bevisst strategi, men det virker som de ikke ønsker å utvikle sine egne standarder hele tiden. Dette gir folk som ønsker å bruke annen programvare opp mot Microsoft sine løsninger et inntrykk av at det er lite brukervennlig og vanskelig.

Jeg opplever også at mye av MS sin programvare er for brukervennlig, jeg har ikke mulighet til å gjøre de endringene jeg vil. Noen ganger synes jeg også at programmene inneholder for mye tilleggstjenester som jeg ikke synes at jeg trenger.

Lenke til kommentar

6203204[/snapback]

Så du meiner at ansettelses rutinane til Microsoft er for dårlege?

6204365[/snapback]

Veit da faen! Kan du si noe annet?

Lenke til kommentar

La meg si det slik; Alle gode selskaper har en visjon. Microsoft har sin, og følgelig har også google sin.

Det vi diskuterer her er bunn og i grunn at vi liker googles visjon.

Desverre er det ikke like gode visjoner Linux så vel som Mac, Microsoft på alle mulige felt. Ei heller ikke på google.

Men de visjonene google har vist til nå har vært svært svært gjennomtenkte..

Lenke til kommentar
Alle gode selskaper har en visjon. Microsoft har sin, og følgelig har også google sin.

Microsofts visjon er nokk egentlig ikke sikkerhet, utdanning og sånt som i reklamen. Men: PENGER, mest mulig monopol, penger igjenn. De jør alt for å være alenerådene over markede, og tvinger/lurer på oss programmer.

De jør det vanskelig for andre å selge et produkt. Kommer noen med en nye tjænester og produkter, så skal MS automatisk bli større enn dem igjenn...

Jeg hater rett og slett MS for at man er rett og slett for avhengig av dem..

Google sikter nokk mere til folket og forbrukerne, enn bare penger...

GoogleOS hadde sikkert ikke vert så dumt, men veien opp og forbi microsoft er alt for LAAAAAANG til at det skal kunne bli realety i nermeste framtid.

Selvfølgelig har begge partene posetive og negative ting...

Vertfall virker det slik. Det er garantert folk som er enig. (viss dere forstår hva jeg vil fram til)

Men selvfølgelig, business er og forblir business.

EDIT: Unge herr Leif sneik sæg inn noen plasser...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...