Krillekongen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Min bror har problemer med pc'en. Dette er problemet: "En kveld jeg skulle skru på pc'n fikk jeg ikke skjermbilde. Jeg tenkte at skjermkortet hadde tatt kveld, og at det var det som var grunnen til at jeg fikk skjermbilde. Jeg hadde ikke noe ekstra skjermkort der og da, så jeg prøvde å skifte skjermkabel, for så å skifte skjerm med forskjellige skjermkabler, samt og restarte hovedkortet. Ingen av disse funket, så jeg skaffet et nytt skjermkort og gjennomførte den samme prosedyren. Dette funket heller ikke. Jeg tror ikke det er cpu'n, siden jeg ikke får bilde selv om den har stått i ro i flere timer. Så da er spørsmålet, hva er galt med pc'n min? Hvorfor får jeg ikke skjermbilde?" Takker for svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Beskriv problemet. Hva skjer/skjer ikke når du trykker på power knappen. Hvilken HW? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Altså, det som skjer når jeg skrur på maskinen er vel det som skal skje - bortsett fra en ting. Maskinen går og durer som den skal, men jeg får ikke skjermbilde! Knappen blir grønn i 1 sekund, så blir den oransje. Skjermkort: 9800 PRO (det som tok kveld), prøvde med et 9800 SE Hovedkort: Asus A7N8X CPU: AMD Athlon 3200+ RAM: 1gb Twinmos Strømforsyning: 350W Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hadde et identisk problem her på skolen og fant ut at det var skjermkabelen (faktisk!) som var problemet. Ingen gamlere skjermkabler fungerte, men da vi kjøpte inn noen nye blåe skjermkabler fungerte de fint. Veldig merkelig ettersom de har fungert fra før av. Har du prøvd helt nye kabler da? Sjekket om at skjermen ikke er stilt inn på feil hertz eller noe sånt? Prøv å restarte softwaren på skjermen om det er mulig. Pcen startet og lampen på skjermen lyste grønt i noen sekunder før den slo seg tilbake til orange. Endret 30. mai 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå