staljin Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei, Vil bare høre hva dere mener man bør gjøre for å holde vindusviskere fine lengst mulig. kjøpte original Audi vindusviskere for en måned siden, og den på førersiden er alerede gåen. Var litt tynn frost bellegg på frontrute et par gangen jeg vasket og "visket vekk", gadd ikke å skrape. Har nå gjort dette MANGE GANGER på min gamle bil som har Biltema sine vindusviskere uten at det øyeblikkelig ødela vindusviskere. Så hvordan holder man vindusviskere ved like? Takker på forhånd Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hold viskerene rene, ikke bruk vinduspylerene før det er nødvendig, sjekk at viskerbladet ligger riktig mot ruten, monter spoiler på viskerarmene (ikke de der biltema "vingene") løft opp viskernene om vinteren slik at de ikke fryser fast i ruta og ikke visk bort isen med viskerene dette gir unødig slitasje. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hva med å smøre de med noe fett som vaselin, eller olje for å holde gummien yk og fin + få bedre glid over front rute? Staljin Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hva med å smøre de med noe fett som vaselin, eller olje for å holde gummien yk og fin + få bedre glid over front rute? Staljin 6199456[/snapback] Sånn at du drar dette over ruta hver gang du bruker viskerne? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Hva med å smøre de med noe fett som vaselin, eller olje for å holde gummien yk og fin + få bedre glid over front rute? Staljin 6199456[/snapback] Sånn at du drar dette over ruta hver gang du bruker viskerne? 6199495[/snapback] Joda, hvis du er smart (som du ser ut til å være) og tar masse olje/VASELIN PÅ OG ikke tørker av, så blir det slik, ja. staljin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Høres genialt ut :!: 6202007[/snapback] Kkke sant? Nei, alvorlig talt, det å smøre litt med vaselin la det stå litt og tørke godt av etterpå skal vel forhindre at vindusviskere tørkes ut + at det blir vel litt bedre glid. staljin Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 det er ikke sikkert vindusviskerne dine er gåene, se litt nøyere etter, og prøv å gjøre de skikkelig rene. man får gjerne asfalt avleiringer på viskerene som gjør at det legger seg vannstriper igjen på ruta når du bruker de. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det som ofte skjer med viskere er jo at gummien løsner fra viskerbladet. Er det det som har skjedd? Da blir de jo ubrukelige. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Det som ofte skjer med viskere er jo at gummien løsner fra viskerbladet.Er det det som har skjedd? Da blir de jo ubrukelige. 6203494[/snapback] Det var derfor jeg skiftet vindusviskere for 1.5 måned siden. Nå er det ikke slik. hilsen Staljin Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er lurt å tørke over viskerbladene med litt papir i blandt. Spyl helst ruta først, slik at viskergummien er våt. Da fjerner man sandkorn og støv, som gjør at bladene slites fortere. Ikke bruk silikon og lignende på viskergummien. Dette kan faktisk ødelegge frontruta. Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det eneste jeg gjør med mine viskere er å vaske dem med svamp når jeg vasker bilen, som blir gjort ihvertfall 1 gang i uken. Det funker da aldeles utmerket. De holder vel ca. 10000-20000km av gangen. Jeg bytter viskerene etterhvert som de blir dårlig. Men det må sies at jeg er veldig "galen" på akkurat det der, er det en liten stripe som ikke viskerene ar, da går de i søpla. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hehe, er litt sånn selv. Et av årets store lyspunkt er skifte av viskere liksom :!: Lenke til kommentar
staljin Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Det eneste jeg gjør med mine viskere er å vaske dem med svamp når jeg vasker bilen, som blir gjort ihvertfall 1 gang i uken. Det funker da aldeles utmerket. De holder vel ca. 10000-20000km av gangen. Jeg bytter viskerene etterhvert som de blir dårlig. Men det må sies at jeg er veldig "galen" på akkurat det der, er det en liten stripe som ikke viskerene ar, da går de i søpla. 6203701[/snapback] Jeg er også sånn, derfor irriterer jeg meg endeløs over at disse dyre Audi viskeblad ikke tåler så pass. Staljin Lenke til kommentar
JonV Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dårlige etter 1 mnd. Reklamer der du kjøpte de. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Leste en test her i bladet Motor en gang at det ikke er alltid de orginale viskerene er de beste. Faktisk så var Biltema viskerene best, bare Volvo viskerne som faktisk var bedre, men de er jo da igjen 1-2 ganger dyrere enn biltema viskere. Bruker aldri å gjøre ren viskerene mine på blien min, er ikke nevnevedig plaget med at de ødelegges, bruker dem i ett år ca så byttes de. Koster 80 kr å bytte dem (biltema viskere) Lenke til kommentar
JonV Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Volvo sine visker blader er ikke så dyre. Ferdig byttet for begge pusserbladene foran = ca 370,- på en XC90. Ferdig byttet for begge pusserbladene foran = ca 360,- på en 940. Dette er Del og arbeidet med å bytte de ut på verkstedet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jojo.. men dyrere er dem uansett.. Men det jeg skulle frem til var at det er ikke alltid de originale er best, eller overprisete viskere fra Bosch er best... langt derifra. Biltema duger veldig bra Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Skifter selv bare viskerne når gummien løsner. Hva er det som har skjedd med viskerne dine? Hvis ikke gummien har løsnet er de ikke ødelagt. Du kan rense de med fint sandpapir, trekk noen ganger langs gummien slik at event. skitt og hakk forsvinner. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 gummien trenger ikke å løsne for at viskeren skal være ødelagt. Men gummien blir veldig myk etterhvert.. og da tar den mye dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå