Mazeking Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har et problem med min Pc. Etter en stund med spilling fryser maskinen og det kommer en svak pipelyd i høytalerene. Symptomene er som følger: Under normal windowsbruk funker alt helt fint. Under de fleste spill kan jeg spille en halvtimes tid før skjermbildet fryser og jeg får en pipelyd i headsettet/høytalere. Det er ingen artifacts på skjermen kun et normalt fryst skjermbilde. Tidligere skjedde dette mye oftere (5.-10. minutt). Etter litt feilsøking fant jeg ut at det var veldig varmt inne i PC'en hver gang problemet oppstod. Har derfor i det siste kjørt "cabriolet" for å hjelpe på problemet. Nå holder den altså opp mye lenger. En ting jeg er usikker på. Blir GPU'en varmere jo mer som skjer på skjermen i et spill kontra et "ikke-hektisk" spill? Jeg mistenket at det er varme som forårsaker denne hengen. Lurer på om det mest sannsynlig er CPU eller GPU utifra disse symptomene. Maskinen består av følgende hardware Ati Radeon 9700 2 stk Corsair PC 3200 512 megbrikker. 2,5 gighertz p4 Hovedkort (litt usikker her) Maskinen er en Fujitsu Siemens Scaleo 600. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Oppsettet ditt skal egentlig ikke generere så mye varme, har du renska viftene for støv? sjekka at alle er i orden? prøv å åpne kabinettet og se om det samme skjer da. Ja, tunge spill belaster både cpu og gpu mere og alt blir varmere enn hvis du f.eks hadde fyrt opp cs. 1,6. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Oppsettet ditt skal egentlig ikke generere så mye varme, har du renska viftene for støv? sjekka at alle er i orden? prøv å åpne kabinettet og se om det samme skjer da. Ja, tunge spill belaster både cpu og gpu mere og alt blir varmere enn hvis du f.eks hadde fyrt opp cs. 1,6. 6194819[/snapback] Jeg får ta en runde med støvsugeren i morra. Hvis ikke det hjelper skal jeg forsøke å få lånt meg et GPU-kort og se om det forsatt er de samme hengproblemene. Litt søk på diverse forumer har gitt meg indikasjoner på at det kan bli konflikt med en hvis biosversjon på hovedkortet mitt og dette grafikkortet. Jeg har dog IKKE den problematiske firmwareversjonen av bios, men allikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå