Gå til innhold

Nytt digital kamera til max 5000

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et nytt kamera til ferien. Det bør ha litt avanserte funksjoner og god bildekvalitet. Og god makro hadde ikke vært dumt. Har sett litt på Powershot s3 is, som virker som et interresant kamera med god kritikk. Noen bedre? Kom med forslag! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. jeg skal kjøpe meg et kamera nå til rundt 3000,- , jeg har sett på casio exilim ex-s500, ex-z120 og ex-z110. er disse noe bra? jeg vil ha et lite kamera som jeg kan ha med meg inn i forsvaret, med bra bildekvalitet og mulighet for å filme noen småklipp. hva er det dere anbefaler? kan ikke koste mer enn 3000,- med veske og minnekort :cool:

har aldri hatt digitaltkamera før og vet veldig lite om det, så hjelp hadde vært fint. har prøvd å lese litt rundt på forumet men blir så rotete på slikt forum :)

:blush:

Lenke til kommentar

Prøv å spesifiser dine ønsker bedre. Stiller du krav til størrelse. Husk at Powershot S3 IS ikke er noe lommekamera. Men det har 12x optisk zoom. Har selv S3 IS og er meget godt fornøyd. Fint å kunne zoome inn f.eks. ansikt til personer. Det har også meget god bildekvalitet, klart bedre enn på Powershot S45 og Ixus 40 som jeg kan sammenligne direkte. Men et speilreflekskamera med god linse har igjen bedre kvalitet, spesielt under dårlige lysforhold. Men en god zoomlinse til DSLR koster minst like mye som selve kameraet.

Det finnes ikke noe fasitsvar når det gjelder kameravalg. Tenk nøye igjennom hva du skal ta bilder av og om hvor viktig størrelse, pris, zoom, video, kvalitet, utbyggbarhet osv. er for deg. Ta deg tid og les igjennom noen av trådene her på forumet. Finn noen kamera som kan være aktuelle og les tester og brukererfaringer. Så må en bare hoppe i det. Det vil alltids komme et kamera om noen dager eller måneder som er billigere/bedre.

Husk også å ta med i prisen kostnaden med minnekort, veske, batteri, lader etc dersom dette ikke er med kameraet.

Endret av aiwuser
Lenke til kommentar

For ca. 4.8K får du Panasonic Lumix FZ30.

fz30.png

Les om min erfaring med det på http://kamera.manskow.net. Det har vunnet en del priser, bl.a både gull- og platinamedalje hos DIWA. Det har i likhet med Canon S3 IS 12x zoom, men manuelle ringer for zoom og fokus, og er derfor litt speilrefleksliknende i bruk, uten videre sammenlikning.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...