Clerion Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei, jeg lurer på hva en wastegate er for noe, er det en slags turbo eller er det noe i forbindelse med turboen? Link til wastegate Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 En wastegate er et slags spjeld inne i turboen som styrer eksosluften. Når turboen har oppnådd arbeidstrykket sitt så styres noe av eksosen forbi turbinen på turboen. Tror jeg da Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 En wastegate er et slags spjeld inne i turboen som styrer eksosluften.Når turboen har oppnådd arbeidstrykket sitt så styres noe av eksosen forbi turbinen på turboen. Tror jeg da 6194454[/snapback] Høres sansynlig ut det egentlig Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Wastegaten er en justerbar ventil som åpner seg ved et vist trykk. Oppgaven til wastegaten er dirigere eksosen forbi turboen for å holde trykket under et vist nivå, det er rett å slett en trykkregulator. De fleste turboer har en innebygget wastegate, men de eksterne er av bedre kvalitet og kan kombineres med en boost controller (elektronisk eller manuell) *Gammlefar må lære seg å skrive fortere* :!: Endret 28. mai 2006 av zandro Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Ah, trodde det var noen slags turbo jeg Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå