Gå til innhold

Mye blits og blekt ansikt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt eksempel på hvorfor man ofte bruker MYE makeup i studio, særlig på hi-key-bilder. Selvfølgelig kan man jukke litt i Photoshop og få et bra resultat, men et godt utgangspunkt gir vanligvis bedre resultat.

Kult bilde, men du burde jobbe mer med kantene, det ser ganske klipp og lim ut. Lag en mer flytende overgang til bakgrunnen, så blir det bra. Ta gjerne en versjon med åpne øyne. Hun blir nok svaksynt et par sekunder, men det går raskt over. Bare unngå den aller kraftigste innstillingen, så går det nok bra.

Lenke til kommentar

Enig med han over her, jeg tror dette bildet vil bli veldig mye kulere om du lar kjæresten gjøre litt sminkearbeid først.

Ser for meg at litt mer farve på øyelokk og lepper kunne gjøre seg :)

 

Ellers er det jo et artistisk og spennende bilde å lage for å ha på veggen.

Lenke til kommentar

Som en sier over meg heter denne teknikken High-key, det skal være lys, men ikke utbrent.

 

Nok repetering av andre, om du har tilgang til et enkelt bildebehndlingsprogram kan du ta noen nye bilder og prøve på ny, og få til et enda bedre resutat. Prøv med manuelle instillinger om du har mulighet til det på kameraet ditt, men pass på eksponeringen, ikke brenn ut det hvite. Bruk lavest mulig lysfølsomhet(ISO). Sett opp mer lys heller, støy egner seg IKKE på denne typen fotografier.

 

Det kan du evt. gjøre etterpå ved å justere lysstyrke og kontrast på bildet, eller eksprementere med svart(hvitt, sephia eller duo-tone(to farget).

 

Gjerne post flere bilder om du prøver på ny:-)

 

__

Kikket en gang til på bildet, og ser det er en ufin skygge under haken hennes. Det du gjerne kan prøve er å sette et papirark bøyd foran blitsen for å mye den opp. Bruk tynnest mulig papir. Dette fungerer som en "softboks", søk litt rundt på forumet for å finne mer info. ang. dette.

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...