d_stenvig Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har en helt standard bærbar med et Geforce4 Go420 grafikkort (altså ikke det nyeste..) Jeg prøver å få signalet over på en ekstern hdtv widescreen skjerm, men dette blir ikke helt bra. Jeg bruker VGA utgangen bak, men resultatet blir blassete kvalitet samt ikke widescreen. Det virker som om oppløsningen osv må være det samme som på skjermen til laptopen. Finnes det noe program/innstillinger som gjør at jeg kan egendefinere innstillinger til hver av skjermene? Dette gjøres ikke særlig kløkt i windows. Må man ha en widescreen skjerm på laptopen for å få widescreen på ekstern skjerm? Jeg får heller ikke til å se videoavspilling (det jeg nemmelig har tenkt å bruke denne oppkoblingen til) Jeg ser avspilleren, men ikke selve videobildet. Hva er dette? Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 å bruke to-skjerm? Det har jeg i hvert fall på min bærbare, og da kan jeg sette forskjellige innstillinger på den bærbares skjerm og ekstern skjerm. Personlig bruker jeg ikke breiskjerm på den eksterne, men vet at det fungerer helt fint det også. Og forresten, dette er lett å sette opp i windows Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Grunnen til at du ikke ser selve videobildet på den eksterne skjermen er at skjermkortet ikke kan sende bilde ut til begge skjermene. Derfor må du sette den eksterne skjermen som "master", 1. prioritering eller noe sånt. Husker ikke i farten, du finner det innpå egenskaper for skjerm. Og det skal da gå ann å endre oppløsning forskjellig fra hver skjerm? Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Vel, jeg ser at i teorien skal det gå ann, men jeg får det ikke til. Jeg må ha lik oppløsning på begge. I manualen til pc'n står det at det støttes opp til 1200x800 oppløsning *på monitor*, står det. Vil det da si at pc'n heller ikke kan kjøre ut større oppløsning til en ekstern skjerm så lenge den eksterne skjermen støtter dette? Den eksterne skjermen må nemmelig kjøre på 1368x768. Vil jeg ikke kunne få til dette, da? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Grunnen til at du ikke ser selve videobildet på den eksterne skjermen er at skjermkortet ikke kan sende bilde ut til begge skjermene. 6196296[/snapback] Jeg har samme kort som trådstarter på den PCen jeg også har mot tvn. Får da bilde på både tv og pc samtidig. Det er viktig å sette kontakttypen riktig og ha rett kabel. Kabelen er seff Scart mot tvn, liten rund kontakt mot kortet. Dette settes til composite i kontrollpanelet. Sett også tvn til full screen device. Signaltype skal være pal. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Grunnen til at du ikke ser selve videobildet på den eksterne skjermen er at skjermkortet ikke kan sende bilde ut til begge skjermene. 6196296[/snapback] Jeg har samme kort som trådstarter på den PCen jeg også har mot tvn. Får da bilde på både tv og pc samtidig. Det er viktig å sette kontakttypen riktig og ha rett kabel. Kabelen er seff Scart mot tvn, liten rund kontakt mot kortet. Dette settes til composite i kontrollpanelet. Sett også tvn til full screen device. Signaltype skal være pal. 6197189[/snapback] Ja, med vanlig TV ja... Men trådstarter har tydeligvis Flatskjerm, og da er det jo best å bruke VGA kabel. (Kabel du sikter til heter sikkert S-video) Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Grunnen til at du ikke ser selve videobildet på den eksterne skjermen er at skjermkortet ikke kan sende bilde ut til begge skjermene. 6196296[/snapback] Jeg har samme kort som trådstarter på den PCen jeg også har mot tvn. Får da bilde på både tv og pc samtidig. Det er viktig å sette kontakttypen riktig og ha rett kabel. Kabelen er seff Scart mot tvn, liten rund kontakt mot kortet. Dette settes til composite i kontrollpanelet. Sett også tvn til full screen device. Signaltype skal være pal. 6197189[/snapback] Ja, med vanlig TV ja... Men trådstarter har tydeligvis Flatskjerm, og da er det jo best å bruke VGA kabel. (Kabel du sikter til heter sikkert S-video) 6197682[/snapback] Stemmer det ja, er LCD som jeg bruker som PC skjerm. Jeg skjønte hvordan jeg skulle få videobilde nå, men lurer på hvorfor det skal være slik... Hvorfor ikke samtidig på begge skjermer.. Dessuten er det en veeeldig kompromiss løsning jeg må kjøre nå. Jeg må kjøre widescreen oppløsning på intern monitor hvis jeg vil ha widescreen på den eksterne. Og siden den interne ikke er widescreen, må jeg "scrolle" bortover, da mye av skjermen detter ut. Prøver jeg å aktivere begge skjermene (den ene står merkelig nok som "ikke aktiv"), da klikker den eksterne og jeg får et fargeshow av de sjeldne... Gir faktisk ikke mening i hele tatt.. Endret 29. mai 2006 av d_stenvig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå