Evleos Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Snakket med endel sensorer, og det er svært skuffet over at så mange har valgt oppgave 3. Tror det i seg selv kommer til å trekke ned :/. Valgte selv oppgave 1, kom bare på 3 datasider.. Men hvem orker å lese en langtekkelig artikkel? Tipper sensor er litt lei av å rette uansett... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 2 sensorer som skal rette, og de begynner visst på hver sin bunke samtidig og bytter etterpå Så lei blir de nok ikke. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 De skal vel rette sånn 200 stiler anyways Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hva var oppgavene, GnoMiz? Eller om noen andre husker. 6200281[/snapback] 6. Ivar Aasen og Knud KNudsen la grunnen for to ulike språk- og litteraturtradisjone ri Norge. Skriv en artikkel der du presenterer grunnlaget for de to faktatradisjonene. I hvilken grad har den tospråklige situasjonen vært en ressurs for landet vårt6201876[/snapback] Tok denne, og jeg ble pokker ikke helt ferdig. :/Den siste setningen min var den første setningen i et nytt avsnitt. Det så ganske mongo ut. Tro hva de egentlig mener med grunnlaget for de to tradisjonene? Historien rundt? Måten skriftspråkene ble til? Spydde ut en del historisk opplegg. Håper jeg ikke har svart totalt feil. Og i hvilken grad situasjonen har vært en ressurs? Pøh. Jeg skrev noe piss om mangfold og anerkjennelse av dialekter. Vanskelig å komme med noe fornuftig der, synes jeg. Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Skrev også oppgave tre som 50% av de andre her. Drittoppgaver, hadde regnet med novelle eller reklameanalyse Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 kom igjen, tilbakemelding på denna da, lurer på om jeg har bomma eller ei skrev btw ca 5 sider på data (halvannen linjeavstand) 1740ord elns Slik angrep jeg oppgava (på dialekt:P) Først innledning der i kasta ut litt problemstillinga..så litt om ibsen generelt oppvekst, så kossen han skreiv og "skriveteknisk"..så tok i for me 3-4 verk og forklarte koffor dem va universelle og va viktige i dag..kossen tematikken va aktuell i dag. Syntes dere det hørtes greit ut? Første mål er å stå, andre mål er 5 Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er det noen her som har gjort noe av forberedelser til temaet engasjement, som vi skal ha om på fagdagen i norsk IKT i morgen? Hadde vert kjekt å høre hva andre har samlet inn. Lenke til kommentar
sirIdar Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har sett en debatt på Nett-tv på NRK om Ibsen, Standpunkt fra 23/5. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 fant noe sinnsykt bra!! til alle dere som lurer på om åssen det gikk: kan betrygge dere med at det er åpne oppgaver, her er SENSORVEILEDNINGER http://utdanningsdirektoratet.no/upload/Ek...4000-VG4004.pdf Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg valgte oppgave 4. Tok for meg romanene Sult, Beatles og Fakta om Finland. Klarte å fylle ut med litt rundtomsnakk slik jeg vanligvis gjør, men fikk en elendig avsluttning som jeg håper ikke trekker for mye ned. Fikk ca 5 sider til sammen. Skal vi lage en ny tråd for sidemål eksamen til onsdag? Endret 29. mai 2006 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
It's me Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) fant noe sinnsykt bra!! til alle dere som lurer på om åssen det gikk:kan betrygge dere med at det er åpne oppgaver, her er SENSORVEILEDNINGER http://utdanningsdirektoratet.no/upload/Ek...4000-VG4004.pdf 6203181[/snapback] Tusen takk. Føltes ganske betryggende å lese sensorveiledningen, til tross for at den var på nynorsk. På papiret ser det ikke ut som om de er så strenge iallfall... Endret 29. mai 2006 av It's me Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hva? Oppgave 6. Skulle man lage problemstilling og drøfte positive og negative? Faen, har jo driti meg loddrett ut. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 oi oi, samme med meg Dette kan bli farlig Lenke til kommentar
dvn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er det noen her som har gjort noe av forberedelser til temaet engasjement, som vi skal ha om på fagdagen i norsk IKT i morgen? Hadde vert kjekt å høre hva andre har samlet inn. 6203026[/snapback] Jeg har IKT norsk i morra.. engasjement kobler ibsen i hvert fall litt ut, og fordrer heller mere moderne forfattere, øverland f.eks. Det er synd mener jeg! Har du noen tips helt på tampen? Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hva vil det egentlig si å ta utgangspunkt i en tekst? Jeg skrev oppgave 3, men nevnte så vidt en av de to tekstene ... Fikk en litt dårlig følelse jeg nå Endret 29. mai 2006 av Stian87 Lenke til kommentar
nepse86 Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Ikke noen som tilfeldigvis har et referat av Hellemyrsfolket av Amalie Skram? Lenke til kommentar
eikum Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Hva vil det egentlig si å ta utgangspunkt i en tekst? Jeg skrev oppgave 3, men nevnte så vidt en av de to tekstene ... Fikk en litt dårlig følelse jeg nå 6204241[/snapback] hehe... var dette jeg gjorde først når jeg skrev 5 sider (skrev bare mine meninger og litt om de andre tekstene).. Men valgte å gjøre det på nytt ettersom det var utrolig tynt, oppgaven sier at du skal bruke tekstene som utgangspunkt så-. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) i chill eksamen. Ibsen FTW! knyttet temaer i diverse ibsenstykker til aktuelle saker i nyhetene, tror det ble bra løgn - villanden, dukkehjem - redningselskapet forgjiftning - en folkefiende - gildesaken ideologi - brant - UDI saken osv Endret 30. mai 2006 av cyberPanda Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hørte om flere som GLEMTE å føre på oppgavenummer på besvarelsene sine i går. Sensor får da en besvarelse som han ikke har snøring på hvilken oppgave den tilhører. Stryker man da? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Tror noen sensorer kan strykke, men de skal gi trekk, og veldig mye og vistnok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå