trulsta Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det mest essensielle tekstanalyse er; eksempel - årsak - virkning f.eks " et sitat fra teksten"..her bruker forfatteren overdrivelser. Dette øker tekstens underholdningsverdi, samt at forfatterens budskap kommer sterkere frem.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Regner med vi får en tekst som vi kan analysere, men for å få best mulig karakter på denne analysen, hva børr en fokusere på? 6197328[/snapback] Fant en bra link som omhandler tekstanalyse.. http://www.riksmalsforbundet.no/eksamen/eks_2.html Håper virkelig på tekstanalyse til i morra. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ikke lov med notatark på fagdag! Noen som har læreplanen i norsk tilgjengelig for nedlasting? Sidene til ls.no fungerer svært dårlig for tiden, rein kalkulasjon Edit: Kom over gjennomsnittskarakterer fra noen år tilbake, tallene taler for seg selv. 6195888[/snapback] Snittet var lavt i forold til gjennomsnittet på min skole. Lurer på om eksamenen er vanskeligere enn vanlig tentamner. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ikke lov med notatark på fagdag! Noen som har læreplanen i norsk tilgjengelig for nedlasting? Sidene til ls.no fungerer svært dårlig for tiden, rein kalkulasjon Edit: Kom over gjennomsnittskarakterer fra noen år tilbake, tallene taler for seg selv. 6195888[/snapback] Snittet var lavt i forold til gjennomsnittet på min skole. Lurer på om eksamenen er vanskeligere enn vanlig tentamner. 6197611[/snapback] Tentamenene er vel tidligere eksamensoppgaver? Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 som sagt, det kommer vel så si alltid analyseoppgaver enten fiksjon eller saktekster. Problemet blir bare når du må sette det inn i en litteraturhistorisk sammenheng (kontekst) Da bør du ha litt kunnskaper. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ikke lov med notatark på fagdag! Noen som har læreplanen i norsk tilgjengelig for nedlasting? Sidene til ls.no fungerer svært dårlig for tiden, rein kalkulasjon Edit: Kom over gjennomsnittskarakterer fra noen år tilbake, tallene taler for seg selv. 6195888[/snapback] Snittet var lavt i forold til gjennomsnittet på min skole. Lurer på om eksamenen er vanskeligere enn vanlig tentamner. 6197611[/snapback] Tentamenene er vel tidligere eksamensoppgaver? 6197644[/snapback] ja, men jeg tenkte på vurderingen sensoren foretar i forhold til læreren min Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ikke lov med notatark på fagdag! Noen som har læreplanen i norsk tilgjengelig for nedlasting? Sidene til ls.no fungerer svært dårlig for tiden, rein kalkulasjon Edit: Kom over gjennomsnittskarakterer fra noen år tilbake, tallene taler for seg selv. 6195888[/snapback] Snittet var lavt i forold til gjennomsnittet på min skole. Lurer på om eksamenen er vanskeligere enn vanlig tentamner. 6197611[/snapback] Pensum er en smule større på eksamen enn tentamen.. Det gjør det mye vanskeligere å briljere enn tentamen, hvor sistnevntes pensum gjerne er en litterær periode eller to. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Om det ikke kommer en oppgave hvor språkhistorie er viktig, dør jeg på pulten. Det er det eneste jeg kan. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Om det ikke kommer en oppgave hvor språkhistorie er viktig, dør jeg på pulten. Det er det eneste jeg kan. 6198053[/snapback] Slapp av, det gjør det da alltid Lenke til kommentar
nepse86 Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Lykke til alle som har eksamen i morgen:) Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Takk takk, lykke til allesammen. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ugg. Jeg har lest og lest, men er fortsatt stressa. Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg føler egentlig at jeg ikke husker noe av det jeg har lest på, men dere får ha lykke til Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har lest mye mindre enn jeg burde. Har konsentrert meg om tekst analyse og mindre på språkhistorie. Har vært ganske rolig frem til nå. Lykke til i morgen folkens.. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er det norsk eksamen for VKII allmenne fag dere snakker om nå? For jeg skal ikke ha den eksamen før på tirsdag og onsdag. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Da føler jeg meg klar, min er Medier og kommunikasjon VK2 eksamen i norsk. Klar for å slutte VGS nå. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Aleksander Kielland har også 100-års jubeleum.... Satser selv på realismen, og tidsepokene rundt den. Blir en stressende uke med eksamen idag, onsdagen, og fredagen Endret 29. mai 2006 av Johnx Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har forberedelsesdag i dag. Temaet er engasjement. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Da var det over.... Lurer på hva jeg får. Jeg valgte oppgave 2 (prinsessen på erten) hva med dere andre? Oppgaven lød noe sånt som: Tolk Eventyret Prinsessen på erten av H.C. Andersen og drøft om det er relevant nå. Eller noe i den duren Endret 29. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hva var oppgavene, GnoMiz? Eller om noen andre husker. Endret 29. mai 2006 av Unreal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå