Gå til innhold

Automatisk fornyelse av xbox live konto

Anbefalte innlegg

Er det virkelig slik at jeg må ringe til microsoft for å få de til å kanselere automatisk fornyelse av Live kontoen min? Har måndlig konto nå som jeg har betalt med visa og ønsker å stoppe denne fra å fornye seg selv, dette er noe som jeg selv vill ha kontroll på. Er det noen som har noen råd utenom å ringe til M$?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig slik at jeg må ringe til microsoft for å få de til å kanselere automatisk fornyelse av Live kontoen min? Har måndlig konto nå som jeg har betalt med visa og ønsker å stoppe denne fra å fornye seg selv, dette er noe som jeg selv vill ha kontroll på. Er det noen som har noen råd utenom å ringe til M$?

6192709[/snapback]

Kan du ikke bare fjerne Visa nummeret ditt som er registrert av MS?Fjerner du eller legger inn et nummer som ikke er valid så kan du ikke bli trukket.

Hvis du vil gå fra månedlig trekk til 12 mnd så skal det bare være å bestille det.

Dette gjøres via dashboard på 360

Endret av dudley.no
Lenke til kommentar

6192709[/snapback]

Kan du ikke bare fjerne Visa nummeret ditt som er registrert av MS?Fjerner du eller legger inn et nummer som ikke er valid så kan du ikke bli trukket.

Hvis du vil gå fra månedlig trekk til 12 mnd så skal det bare være å bestille det.

Dette gjøres via dashboard på 360

6193378[/snapback]

Har jo selvfølgelig prøvd dette men det går ikke, det går heller ikke an å slette konto infoen fra xbox 360en. Uansett om jeg vil ha måndlig eller årlig vil jeg styre det selv når det skal fornyes. Ville ikke du og hadde liket det?!?

Lenke til kommentar

Går du inn på xbox.com og inn på din pasport konto har du full oversikt over hva du skal gjøre med kontoen din. Der kan du også slette VISA kort nummeret ditt. Skal gå fint an å gå fra 1 måneds Live Gold til 12 måneds Live gold. Du må bare vente til din 1 måneds Live har gått ut da går det automatisk til 12 måneder etter at du har bestilt. :)

Lenke til kommentar
Går da fint ann å si opp Gold medlemskap på xbox.com.....

6197963[/snapback]

Gjør det det?

Jeg sendte en e-post til support for et par dager siden, og ba om å bli overført fra gold til silver. Her er svaret:

"I understand that you want to cancel your Xbox Live subscription. We are so sorry to hear that you wish to discontinue your account. But all cancellations, billing questions, inquiries, and account or subscription problems are being address through our phone support line. Both chat and email support lines do not have the capabilities to process your request. Proper troubleshooting and immediate action will be given to your inquiries or request. Be advised that by canceling your subscription, you will lose any remaining time on the service in addition to your gamer tag and game rankings."

Legg merke til at de sier at du mister gamer tag og rankings. Noen som har skiftet fra gold til silver og kan bekrefte dette? Jeg er litt sjokkert over at det skal være slik. ***** blodsugere..

Lenke til kommentar
Går da fint ann å si opp Gold medlemskap på xbox.com.....

6197963[/snapback]

Gjør det det?

Jeg sendte en e-post til support for et par dager siden, og ba om å bli overført fra gold til silver. Her er svaret:

"I understand that you want to cancel your Xbox Live subscription. We are so sorry to hear that you wish to discontinue your account. But all cancellations, billing questions, inquiries, and account or subscription problems are being address through our phone support line. Both chat and email support lines do not have the capabilities to process your request. Proper troubleshooting and immediate action will be given to your inquiries or request. Be advised that by canceling your subscription, you will lose any remaining time on the service in addition to your gamer tag and game rankings."

Legg merke til at de sier at du mister gamer tag og rankings. Noen som har skiftet fra gold til silver og kan bekrefte dette? Jeg er litt sjokkert over at det skal være slik. ***** blodsugere..

6198235[/snapback]

Dette er bare bullshit med at du mister rankingen din. Leste du det jeg skrev ovenfor?

Se her:

post-43894-1148896452_thumb.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Uansett om jeg vil ha måndlig eller årlig vil jeg styre det selv når det skal fornyes. Ville ikke du og hadde liket det?!?

6193944[/snapback]

Man får jo alltid en e-post før det fornyes - i god tid før fornyelsen skjer faktisk. Som det nevnes i tråden her er det helt problemfritt å kansellere hvis man vil det.

Og i den store sammenhengen (der folk f.eks. bytter e-post-adresse uten å tenke og dermed ikke får 'fornyingsvarslet' siden man ikke har giddet å oppdatere Live-infoen sin til MS) så er det vel langt bedre at det er automatikk i fornyelse av abonnementet istedet for at man plutselig en dag ikke kommer på Live.

Det siste hadde ihvertfall helt sikkert ført til mang en frustrert råd om at det var 'dårlig gjort av MS' å stoppe kontoen uten å si ifra - selv om MS faktisk hadde sagt i fra men til en e-post som brukeren ikke lenger sjekker...

Et alternativ er jo bare å kjøpe et sånt pre-paid kort som gjelder for 3 måneder av gangen uten å ha registrert noe kredittkortinfo; da stopper kontoen den dagen kortet går ut og det er helt opp til deg selv å passe på å 'etterfylle'.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Dette er bare bullshit med at du mister rankingen din. Leste du det jeg skrev ovenfor?

Se her:

6199996[/snapback]

Jeg leste det du sa. Har du prøvd å trykke på den knappen? Jeg har, og den åpner bare opp en slags hjelpeside som forklarer at man må kontakte support.

Til Nonsens: Er du sikker på at man får en sånn mail? Jeg har ikke fått noen som helst mail angående det løpende abonnementet mitt. Har heller ikke byttet adresse. Er det bare meg det skjer med?

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Se der ja det viste jeg ikke, men at du mister gamertag og rankings ved å gå over til Silver er bare tull. Vel og merke så kan du jo bare slette VISA kort nummeret ditt det kan du gjøre på den siden jeg referete til. Det har jeg sevl gjort da jeg kanselerte mitt Gold membership. :)

Lenke til kommentar

Er jo no drit det der. Betalte for 1 mnd for 3 mnd sia, og så bare for kort tid siden at det har rusla og gått 2 mnd til. Betaler man for en måned, så burde det stoppe etter den måneden. Jeg kunne selvfølgelig lest den første eposten hvor det står at den skal tikke og gå, men det er vanvittig irriterende uansett. At det ikke går å stoppe via live er helt på trynet. OG man får ikke mail når det fortsetter heller.

Synes 1mnd-tingen deres er så villedende som det kan få blitt :mad:

Lenke til kommentar
sånn mail? Jeg har ikke fått noen som helst mail angående det løpende abonnementet mitt. Har heller ikke byttet adresse. Er det bare meg det skjer med?

6204251[/snapback]

stoppe via live er helt på trynet. OG man får ikke mail når det fortsetter heller.

6204470[/snapback]

Jeg har hatt Live i 2-3 år og har fått mail hver gang det har gått mot fornyelse - med god margin - og i tillegg instrukser om hvordan man endrer/sier opp.

Er dere sikker på at dere av gammel vane ikke bare har registrert dere med en 'fake' engangsmail eller noe da som dere aldri gidder å sjekke? Dette er jo en del av et større automatisk system, kan ikke helt se for meg at det sendes mail til kun noen av kundene.

Slik så det forrige varselet ut (som dere ser så fikk jeg det en hel måned før abonnementet skulle fornyes - sjekk datoene):

post-98301-1148934050_thumb.jpg

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Kan vel bare svare for meg selv, og jeg har registrert meg med min epost. Har fått bare 1 mail fra dem; den første. Igjen, der står det jo at den går til den sies opp, men for det første er det ikke epostlesing en tenker på når en registrerer live, og for det andre er det et 1måneders abonnement slik jeg ser det. Hvis jeg vil spille i 3 måneder, hva gjør jeg da? Jo, jeg kjøper 3månedersabonnementet.

Er egentlig en fin felle for foreldre det der. Barn kjøper 1 mnd via foreldres visa, og hvis foreldrene er som foreldre flest så gidder de ikke lese 20 sider på xbox.com for å kutte den heller. Å stenge via live burde ikke være noe problem; man registrerer det tross alt der. Det er nok for en grunn. Som sagt; folk, ihvertfall eldre med barn, driter i om det går en måned eller 5 før det blir stengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...