Gå til innhold

AMP: Lyd i 5 sek, deretter regelmessig spraking..

Anbefalte innlegg

Hei! (beklager dårlig emnetittel..)

Ihvertfall, jeg har fått tak i 2 effektforsterkere som virker ganske kraftige. Når jeg begynte å se så smått på de var det lyd i begge. Begynte å koble de opp mot iPod'en min, og klarte å få signalkabelen (3,5mm til phono[rød og hvit])til å komme nær metall så det kom noen forferdelig høye lyder fra høytalerene.

Kjøpte nye sikringer, og mongerte opp begge effektoforsterkerne nå for et par timer siden. Det virket da som om begge forsterkerne fungerte knirkefritt. bestemte meg for å kjøre på med litt trykk for å se hvor høyt ting kunne spille uten at lyden ble dårlig. Når lyden sto på det høyeste jeg turde å spille i et minutt ble plutselig den ene høytaleren helt stille.

Feil:

* Istedenfor lyd kommer det regelmessige "tappelyder" fra høytalerene hvert 5. sekund. Denne lyden kan minne om når noen tar en finger og "tapper" på en mikrofon.

* Når forsterkeren har stått på noen minutter og man kutter spenninga til forsterkeren spiller den sånn som den skal i noen sekunder. Dette er helt sikkert for å tømme kondensatorene.

Noen som har vært ute for noe lignende? Det virker som om alle sikringene er hele. Desverre står det ingen navn i det heletatt på forsterkerne. Det er bare en nettspenningsbryter, 2 høytalerutganger og en signalinngang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen lydkilde som jeg bruker nå er lydutgangen på pcen.

Noe annet jeg tenkte på nå er at når den fungerende forsterkeren står på "durer" det litt i høytaleren. (antageflig 50hz during fra 230V..) På den forsterkeren som ikke fungerer durer det ikke, noe det gjorde før når den virket. Og fra forsterkeren kommer det en lyd som går fra lavt til høyt, hver gang før det knitrer u høytaleren. Denne lyden varer i kanskje ett sekund. Er det mulig at det er kondensatorene som lader seg opp?

Bilder får jeg ikke tatt nå, for det er ikke et eneste digitalt kamera i huset..

Lenke til kommentar
Begynte å koble de opp mot iPod'en min, og klarte å få signalkabelen (3,5mm til phono[rød og hvit])til å komme nær metall så det kom noen forferdelig høye lyder fra høytalerene.

6192611[/snapback]

Man skal ALDRI ha forsterkeren på når man kobler noe til.

Du har nok muligens ødelagt noe.

Lenke til kommentar

hvist det er en gammel stor effekt sak så bruker di dure en stund , og hvist den ikke har softestart så bør du ikke drive og slå den av og på , den trenger godt tid og lade seg og og normalisere seg .

når jeg kobler opp min doxa 70 ( bygd tilig 80 tallet) så durer den i 1-2 dager før den blir stille .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...