Gå til innhold

Nedetid lørdag 27. mai


Anbefalte innlegg

Kunne ikke postet et bilde av serverparken?

 

Btw fint at siden kom så fort opp igjen, bra jobba ;)

6192716[/snapback]

 

diskusjon.no's nerdebule :D

 

Men back to topic, veldig bra jobbet!

Merker at jeg faktisk savnet forumet litt.. Bli liksom litt tomt her uten dere :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merker at jeg faktisk savnet forumet litt.. Bli liksom litt tomt her uten dere  :whistle:

 

Livet er ikke det samme uten, er det ikke det det heter...?

6192892[/snapback]

 

Er vel det :love:

er hvertfall glad for at forumet kom såpass raskt tilbake!

All cred til vaktmesteren som ordnet det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
PS: hvor stor plass tar egentlig hele forumet?

6193794[/snapback]

 

Er en hel tråd om dette i forumet. 7GB database og 7GB data tror jeg det var :)

Lenke til kommentar
Så det vil si at nå som den ene RAID -disken har kræsjet, så vil alle innlegg forsvinne hvis den andre disken også kræsjer før dere har funnet en overtaker?

Hvis det skulle skje, så vil alle innlegg skrevet fra sist backup (dvs natten før) frem til kræsjet forsvinne. Men sjansene for at begge diskene ryker i løpet av så kort tid er mikroskopiske.
Lenke til kommentar
En ting til.. Dere sier dere kan fikse maskinen på avstand. Gjelder dette bios også?
Ja.

 

Hvor blir backupet oppbevart? Og finnes det flere backups? Har dere f.eks en gammel backup som bare viser innlegg fra året 2004 og før osv? Kunne vært interessant å vite mer om dette :)
På kontoret vårt. Backupboksen har diskkapasitet på 1.4TB, og det holder til ca. én måned tilbake i tid for hver av serverne våre.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dere har ikke vurdert å sende ut en backup til for eksempel Australia en gang i måneden i tilfelle, både kontoret og serverparken deres skulle komme til å brenne opp? :p

6194026[/snapback]

 

God idé! Så gjemmer vi backupen i lomma på en kenguru slik at ingen finner den! :cool:

 

For det første er sannsynligheten for at det skal begynne å brenne på noen av plassene veldig liten. Sannsynligheten for at begge plassene brenner samtidig er enda mindre. Dessuten kan det jo hende en "aussie" er ute på jakt og spiser backup-kenguruen til middag :D

Lenke til kommentar

Hehe, kanskje lite sannsynlig ja ;) .

 

Men det spørs jo litt på hvor serverparken er i forhold til kontoret, tenk for eksempel hva som skjer hvis Oslo spreger i fillebiter. (veldig, veldig, veldig lite sannsynlig, men dog)

 

Men neida, noe slikt alvrolig kommer sikkert ikke til å skje, men en ting syns jeg det kunne vært ganske artig om dere gjorde. Det graves jo ned slike "bokser" fra tid til annen som skal åpnes om 100 år, det hadde vært ganske kjekt om dere kunne lagt ved en backup der en gang, så folk fikk se hva vi for eksempel diskuterte for 100 år siden om 100 år. Er jo nemlig ikke helt sikkert at det forumet her finnes om 100 år.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Hehe, kanskje lite sannsynlig ja ;) .

 

Men det spørs jo litt på hvor serverparken er i forhold til kontoret, tenk for eksempel hva som skjer hvis Oslo spreger i fillebiter. (veldig, veldig, veldig lite sannsynlig, men dog)

 

Men neida, noe slikt alvrolig kommer sikkert ikke til å skje, men en ting syns jeg det kunne vært ganske artig om dere gjorde. Det graves jo ned slike "bokser" fra tid til annen som skal åpnes om 100 år, det hadde vært ganske kjekt om dere kunne lagt ved en backup der en gang, så folk fikk se hva vi for eksempel diskuterte for 100 år siden om 100 år. Er jo nemlig ikke helt sikkert at det forumet her finnes om 100 år.

6194105[/snapback]

Hvis Oslo blir sprengt i fillebiter tror jeg ikke at en levende sjel bryr seg om at forumet er gått til helvete :!:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hehe, kanskje lite sannsynlig ja ;) .

 

Men det spørs jo litt på hvor serverparken er i forhold til kontoret, tenk for eksempel hva som skjer hvis Oslo spreger i fillebiter. (veldig, veldig, veldig lite sannsynlig, men dog)

 

Men neida, noe slikt alvrolig kommer sikkert ikke til å skje, men en ting syns jeg det kunne vært ganske artig om dere gjorde. Det graves jo ned slike "bokser" fra tid til annen som skal åpnes om 100 år, det hadde vært ganske kjekt om dere kunne lagt ved en backup der en gang, så folk fikk se hva vi for eksempel diskuterte for 100 år siden om 100 år. Er jo nemlig ikke helt sikkert at det forumet her finnes om 100 år.

6194105[/snapback]

Hvis Oslo blir sprengt i fillebiter tror jeg ikke at en levende sjel bryr seg om at forumet er gått til helvete :!:

6194353[/snapback]

IKKE? :p Merka knapt noe til nedetiden jeg... Men vi vil ha bilde av server"parken". ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...