Gå til innhold

Nedetid lørdag 27. mai


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Forumet hadde nedetid fra rundt kl. 23.00 til kl. 00.45 i dag/natt. Problemet så først ut til å være at den ene disken hadde kræsjet, så etter en restart satte vi i gang med å bygge opp RAIDet igjen. Men midt under resynken (etter 30min ca) bestemte boksen at disken var defekt, og sparket den ut. Derfor har vi nå bare én aktiv disk i webserveren til forumet, men siden vi kjører RAID1 så vil ikke dette merkes utad. Vi vil bytte ut den defekte disken så snart som overhodet mulig.

 

Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage for nedetiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Forsvant noen innlegg? :)

6192289[/snapback]

Nei, ingen innlegg skal teoretisk sett ha kunne forsvunnet.

6192295[/snapback]

 

Utenom de som ville ha blitt posta mens forumet var nede da, men vi får si de er skrevet med usynlig blekk :roll:

Lenke til kommentar
Bra dere fikk det opp igjen :)

 

Si meg, har dere server vakt eller? Folk som sitter og passer på serveren? Synes ikke det tar lange tia før dere har begynt å feilsøke :)

6192373[/snapback]

Vi har døgnvagt på alle servere som gir oss varsel på under et minutt når noe krasjer heftig ja.

Lenke til kommentar
Er alle serverne på et rom? Hvis ja, bråker det mye der?
Alle serverne våre står i en serverpark (og ja, det bråker naturligvis). Men vi har ikke behov for å reise opp dit for hver eneste ting. Ting som SSH og KVM gjør at vi kan administrere serverne våre fra hvor som helst omtrent.

 

Vi får beskjed fra serverovervåkningen vår på SMS med en gang noe skjer, og kan derfor rette opp feil raskt.

Lenke til kommentar
Bare du apedoktor som får melding?

Vel, mobiltelefonen går på rundgang blant drifterne. Denne uken var det min tur, så ja. Men vi får også varsel via epost naturligvis.

 

Er det ikke litt slitsomt da? Det med SSH og KVM som du sier, det er greit, men hva med andre problemer? Problemer som trenger fysisk løsning. Holde vakt for servere, det må være kjedelig også vel?
Vi har jo selvsagt anledning til å reise opp til serverparken om problemet skulle være av en slik art det ikke lar seg løse uten fysisk tilgang. Overvåkning av serverlokalene gjøres (heldigvis) ikke av oss, men av MCI.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...