mutras Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei, Jeg har lenge blitt plaget med at jeg ikke klarer å få internettet på pspen min til å virke. Jeg har prøvd gangske mye, foreksempel hvis jeg setter alt på automatisk så resterter pspen seg når den saver instilingene mine, dettte skjer når det står noe lingnede "Generating ip-adress". Hvis jeg setter på manual har jeg problem med å finne ut ka jeg skal fylle in på "defoult router". Jeg prøver å ikke skrive noe men da får jeg op en feil melding "Communication whit the server failed. A DNS error has occurred. (8041040f)" Kan problemet være at jeg har to kabler ut fra routern til to andre pcer i huset, og at jeg bare kan ha tråløst eller bare med ledninger, fordi routern kan brukes som tråløst vet jeg og den kan brukes som ikke tråløst, men om begge kan være samtidig vet jeg ikke. Hvis det hjelper så har jeg en "Phillips 11b/g True Turbo SNB6500/00" router og modemet er "Speedtouch 510". Hvis noen vil hjelpe meg step by step kan de legge meg til på msn [email protected]. Håper på et raskt og seriøst svar. Mutras Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 For og sette ip'n selv på psp'n så krever det at du selv vet hvilken ip som routern din sender ut, f.eks fra 192.168.0.1-192.168.0.100 og om routern din lar ip'er i mellom der koble til må ip'en som du setter på psp'n være en i mellom der. For default router så trykker du start på pc'n din, velger kjør, skriv inn cmd trykk enter, også skriver du inn ipconfig i det nye vinduet, og der får du opp "default gateway" og det er ip'n som skal stå på default router. Håper dette hjelper deg litt på vei, men er rart det ikke virker på automatisk da... Sikker på att w.lan brytern er på? Lenke til kommentar
mutras Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Det hjalp veldig men det opstod et nytt problem, det kommer opp på pcen at det er en ip system conflict eller noe. Og da sluttet nettet på pspen å virke. Hva gjør jeg nå da?? BTW: Det kom opp på den dataen jeg hentet ip og defoult ruter fra!! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Da har du satt samme ip som den pc'en har. Vist den pc'n du hentet ip'en i fra har f.eks. 192.168.0.10 så bytter du på det bakerste tallet til 11 istede for 10 altså--> 192.168.0.11 Bare de 3 første kolonene må være like som på pc'n. Du kan også se denne guiden den forklarer ganske godt med bilder hvordan du setter opp fast ip på psp'n, les den her Lenke til kommentar
mutras Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 TAKK DU ER BARE BEST!! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 He he regner med att du fikk til da:) Bare hyggelig og hjelpe:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå