Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 jeg kommer ikke inn i bios og jeg må starte pcen 2 ganger for å komme inn i xp. vet noen hva som kan være galt? er litt små irriternde å slå på pcen for å slå den av og så på igjen. plager meg veldig det at jeg ikke kommer inn i bios også. ja jeg har brukt clear cmos jumperen. har noen av dere andre ideer til hva jeg kan gjøre for å komme inn i bios? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har dessverre aldri sett den feilen, så jeg prøver med noen spørsmål ?: Hva er all tilkoblet hardware og har du prøvd å kjøre bare "basic" Har den vært sånn fra første dag eller hva skjedde Noen merknader å se i enhetsbehandling eller event viewer/ system Det er kanskje utrygt å oppdatere BIOS fra OS'et med FlashMenu når systemet er så ustabilt i oppstarten, men det er noen rettelser der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 skjedde etter jeg slang inn 3 neon lys. men de er av når pcen starter så det er ikke der feilen kan ligge. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Prøver noen tips. Tenkte først 'svak strøm' i bios-batteriet eller noe med "start-strømmen" eller tidlig under POST f.eks. pga. strømforsyninga PSU. Dårlig kontakt, noe har dårlig kontakt, feil på kabel, lekk kondensator, statisk el. - noe som korrumperer BIOS boot block. Fjerne aktiv skjermsparer, forenkle strømstyringa i windows, sette 'alltid på'. Deaktiver ventemodus/ dvalemodus suspend to ram (STR) eller S3. Blanke ut eventuelt merket boks for vertical sync et sted på innstillingene til skjermkortet. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Prøver noen tips.Tenkte først 'svak strøm' i bios-batteriet eller noe med "start-strømmen" eller tidlig under POST f.eks. pga. strømforsyninga PSU. Dårlig kontakt, noe har dårlig kontakt, feil på kabel, lekk kondensator, statisk el. - noe som korrumperer BIOS boot block. Fjerne aktiv skjermsparer, forenkle strømstyringa i windows, sette 'alltid på'. Deaktiver ventemodus/ dvalemodus suspend to ram (STR) eller S3. Blanke ut eventuelt merket boks for vertical sync et sted på innstillingene til skjermkortet. 6195452[/snapback] gjør det enkelt, napp ut lysa og se om se om det blir noe bedere da. Om det blir det så er det nesten 100% garantert at PSUen din er for svak til og drive pcn med dette utstyret i. Grunden til at pcn kan være vanskelig og starte er pga under oppstarten så krever harddisker og vifter etc ganske mye mere strøm en når de først er igang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 har en 500w psu men skader ikke å prøve. men hvorfor fungerer det da alltid 2 gang når jeg starter den Lenke til kommentar
Locci Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 har en 500w psu men skader ikke å prøve.men hvorfor fungerer det da alltid 2 gang når jeg starter den 6196858[/snapback] Hehe, vel det er forskjeld på 500 kvalitets watt og 500 q-tec watt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 har en 500w psu men skader ikke å prøve.men hvorfor fungerer det da alltid 2 gang når jeg starter den 6196858[/snapback] Hehe, vel det er forskjeld på 500 kvalitets watt og 500 q-tec watt 6197909[/snapback] det er ikke mye q-tec i pcen min men. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 skjedde etter jeg slang inn 3 neon lys. men de er av når pcen starter så det er ikke der feilen kan ligge. Så, hva er egentlig situasjonen: 1. Med neonlysa tilkoblet kommer du ikke inn i BIOS 2. Uten neonlys kjører maskina normalt og du kommer inn i BIOS 3. Lysa er frakoblet, og normalen nå er at du må restarte 2 ganger for å komme til windows (XP?), uansett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 1 med neon lyset kommer jeg ikke inn i bios 2 uten neonlys kommer jeg ikke inn i bios 3 pcen må skrues av og på 2 ganger før jeg får bilde på skjermen. så enkelt er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå